Prasa to medium, do którego zaliczyć możemy:
-czasopisma
-prasę codzienną.
Obecnie prasa nie cieszy się już tak ogromnym zainteresowaniem jak jeszcze kilka lat temu, niemniej jednak, na rynku istnieje kilka sportowych, technicznych czasopism, związanych z konkretnym sportem, które mimo wszystko nadal bardzo dobrze się sprzedają i mają szeroko grono czytelników. Jeśli chodzi o prasę codzienną, to największym zainteresowaniem cieszą się kilku stronnicowe gazety, rozdawane w centrum miasta, z bieżącymi informacjami na temat tego co dzieje się w mieście.
Zalety:
-gazety charakteryzuje duże grono raczej wykształconych czytelników,
-pozwala zamieszczać dużą liczbę informacji przy niskich kosztach opracowywania i emisji przekazów,
-gazety są aktualne i łatwo docierają do czytelników,-
-opisują produkt i jego cechy, bez obaw, że odbiorca nie nadąży ich przeczytać.
Wady:
-duża liczba ogłoszeń powoduje, że niewiele reklam zostaje przeczytana,
-brak natarczywości przyczynia się do tego, że czytelnik widząc kolejną stronę z reklamami, przewraca ją nie zwracają na nią najmniejszej uwagi,
-mało atrakcyjna forma przekazu jaką jest słaba jakość wydruku, brak kolorów czy kiepska jakość papierów,
-całkowity nakład gazet jest niski w stosunku do całej liczby ludności,
-zagrożeniem prasy jest telewizja, radio i internet, gdyż ludzie preferują wygodniejszą formę mediów.
-wydatki na prasę nie spadają, mimo spdającej liczy czytelników.
Jeśli zatem na Twoim lokalnym rynku istnieje czasopismo lub gazeta, która jest dedykowana właśnie lokalnym użytkownikom Twojego sportu i chciałbyś zaprezentować w niej swoją ofertę lub wydarzenie sportowe śmiało pisz pod adres: anna.dzienis@decathlon.com.
Pomogę Ci sprawdzić czy warto wejść we współpracę z danym tytułem oraz jak i z którą agencją przygotować materiały do druku.