Jako Loklany Lider Sportu Omnichannel, możesz również sam projektować, lub zamawiać komunikację wewnętrzną, która będzie wykorzystywana w Twoim sklepie do wyeksponowania pojedyńczego produktu lub całej rodziny.

Poniżej znajdziesz wszystkie potrzebne informacje związane z komunikacją drukowaną w sklepie.

 O czym powinieneś wiedzieć?

Materiały POS pojawiają się w momencie kiedy klient / potencjalny użytkownik pojawia się w sklepie. Dynamizują one handel (OPCO) oraz mogą być wykorzystywane przy pokazywaniu TOP produktów.
Dobrze dobrane materiały POS mogą w skuteczny sposób wpłynąć na handel. Przede wszystkim WYRÓŻNIAJĄ dany produkt aby klient mógł go łatwiej znaleźć.
Ważny jest sam sposób ekspozycji (w łatwy i nierażący sposób) oraz towarzyszący mu komunikat (z tzw. Call to action – komunikat ma nawiązywać do określonego działania np. kup, przetestuj, dotknij itd.)

 

POS-y dzielimy na lokalne (produkowane w Polsce) oraz globalne (dostarczane przez Francję).
Jako kraj produkujemy głównie materiały OPCO spójne z naszą strategią marketingową i daną akcją oraz wszelką niestandardową komunikację np. strefy testowe, ekspozycja top produktów.
Globalnie otrzymujemy materiały z Francji, które są CORE firmy i które tłumaczymy i dostosowujemy. Takimi materiałami jest komunikacja PLV z marek pasji i koncept (np. komunikacja nawigująca).

 

 

Komunikacja in store składa się z 4 poziomów.
1/ Opisy techniczne – pochodzą z marek pasji, są tłumaczone i dostosowywane do polskich realiów (np. u nas nie ma możliwości zwrotu przez 365 dni). Opisy możecie drukować ze stores.com. Raport dotyczący poziomu przetłumaczonych opisów znajdziecie TUTAJ – https://docs.google.com/spreadsheets/d/1n4XFfM2A4sGxRNSEwo0T6d2rOc9yInKOfufP70Pg4kE/edit#gid=1287628459

2/ Komunikacja PLV – również pochodzą z marek pasji, są tłumaczone i dostosowywane do polskich realiów.  PLV możecie zamawiać w agencjach Garmont i Simplicity. -> tutaj zmiana systemu nie będzie już zamówień w arkuszach google tylko w dedykowanym do tego narzędziu do którego dostęp może mieć każdy z Was! W tym narzędziu można filtrować po sporcie, po rodzinie, gamie, formacie, materiale. Można tam również znaleźć całą komunikacją do samodzielnego druku (tzw. print in store).

WIĘCEJ INFORMACJI TUTAJ: https://intranetdecathlon.pl/narzedzie-do-zamawiania-komunikacji/

3/ Komunikacja konceptowa – cała komunikacja nawigująca. Koncept jest opracowywane na bazie badań merchandisingowych i pozwala na stosowanie optymalnych rozwiązań komunikacyjnych.

4/ Komunikacja top of the range – wyróżnienie topowych produktów. Staramy się wykonywać strefy testowe, których działanie zbadamy następnie po wynikach decydujemy czy jest to korzystne rozwiązanie dla biznesu i czy chcemy je wdrożyć/ rekomendować w innych sklepach.

 

 

Jak powinno przebiegać zamówienie – raczej proste.
Jesteśmy partnerem biznesowym i również mamy swoje zobowiązania!

Najczęstsze problemy:

1/ zaginęło w druku…. -> przyjechało i sklep zgubił -> dodatkowe koszty

2/ realizacja wizualizacji przez inną agencję – nie profesjonalne podejście – naruszenie praw autorskich -> możliwe kary finansowe dla nas

3/ Advice process -> chcemy zapewnić spójność komunikacji zgodnej z konceptem i strategią komunikacji w Decathlon. W procesie doradczym biorą udział specjaliście z danej dziedziny będący częścią działu marketingu, conceptu lub działy handlowego. Advice process z działem marketingu

4/ Termin realizacji – nie zostawiajcie wszystkiego na ostatnią chwilę – czas i planowanie to klucz do sukcesu. Przyjmujemy 10 dni roboczych na realizację chyba, że jest to większy projekt.

 

 

Czym jest brief?

Brief – dokument zawierający pomocne informacje przy tworzeniu kreacji dla zamawiającego. Brief jest stworzony według szablonu i pozwala na lepsze zrozumienie potrzeby Zamawiającego, a co za tym idzie Kontrahent jest w stanie spełnić oczekiwania zamawiającego.

 

 

Jest 10 złotych zasad do tworzenia briefu – przykładowy brief będzie na intranecie – podlinkować.

https://intranetdecathlon.pl/dzial-marketingu-postlumaczenia/

A w razie pytań, zachęcam do kontaktu!