Podsumowanie lokalnych Facebooków. Maj-lipiec
Zasięgi, zaangażowanie, popularność – jest wiele aspektów, na które warto zwrócić uwagę w pracy z lokalnym fanpejdżem na Facebooku. Jak w statystykach w okresie od maja do lipca wyglądało działanie lokalnych Facebooków? Sprawdźcie!
Na początku chciałbym Was zaprosić do udziału w życiu grupy na G+ dotyczącej social mediów.
Podsumowanie
TOP 3 Liczba wpisów:
1. Kraków Plaza – 82 posty
2. Mikołów – 81 postów
3. Rzeszów – 78 postów
TOP 3 Zasięg organiczny:
1. Olsztyn – 165 111 użytkowników
2. Sosnowiec – 123 315 użytkowników
3. Mikołów – 106 374 użytkowników
Dodając płatny, mamy:
1. Franowo – 419 755 użytkowników
2. Wilanów – 381 971 użytkowników
3. Opole – 372 308 użytkowników
TOP 3 Popularność postów:
1. Olsztyn – 11 581
2. Sosnowiec – 8964
3. Kartuska – 3197
TOP 3 Uodstępnienia:
1. Sosnowiec – 480
2. Olsztyn – 375
3. Kartuska – 126
TOP 3 Polubienia:
1. Olsztyn – 2465
2. Opole – 983
3. Czechów – 970
TOP 3 Komentarze:
1. Olsztyn – 779
2. Rumia – 200
3. Szczecin – 166
Brawa dla powyższych sklepów! 🙂
Statystyki dla wszystich sklepów dostępne na dysku Google.
Jak wyglądały lokalne fanpejdże w liczbach w okresie styczeń-kwiecień?
Natomiast tak to wygląda od początku maja do końca lipca:
Udało się uzyskać aż 2608 udostępnień! Brawo dla Was – zaangażowanie na naprawdę dobrym poziomie. Szczególne brawa należą się sklepom z Sosnowca (480!!!), Olsztyna (375 udostępnień) i Kartuskiej (126).
Dodając fanpejdż Decathlon Polska wygląda to następująco:
Liczba postów
11 sklepów regularnie (4x w tygodniu) komunikuje się ze swoją lokalną społecznością (w tabelce do sklepu Decathlon Lublin Węglin). To ogromny wzrost vs. okres styczeń-kwiecień, gdzie czyniły to zaledwie 3 sklepy. Franowo, Rzeszów i Magnolia na fali!
Zaangażowanie pod postami
Płatne promocje
Dzięki płatnej promocji możecie docierać do dodatkowej rzeszy użytkowników Facebooka.
Przykład sprawnego działania:
Wilanów organicznie w okresie dotarł do 15 tysięcy użytkowników, a płatna promocja sprawiła, że ich kontent zobaczyło dodatkowo ponad 360 tysięcy użytkowników. 24 sklepy skorzystały z płatnej reklamy w tym okresie.
Refleksja:
1. Sezonowość jest niesłychanie ważna w kontekście komunikacji. W ciągu ostatnich 3 miesięcy udostępniliśmy lokalnie ponad 330 wpisów więcej, niż w ciągu 4 pierwszych miesięcy roku.
2. Regularne dodawania wpisów może pozytywnie wpłynąć na wysoki zasięg organiczny treści (patrz: Decathlon Mikołów).
3. Niski zasięg organiczny można dobudować płatną reklamą. Z pewnością inwestycja w reklamę zwiększa efektywność Waszej pracy (tworzycie dobrą treść -> inwestujecie w nią -> widzi ją większa liczba osób -> większe zaangażowanie).
4. Największą wartość dla Waszych fanpejdżów mają udostępnienia Waszego posta przez inne osoby.
5. Są sklepy, które w poprzednim, jak i nowym zestawieniu znajdują się nisko pod kątem liczby wpisów. Pytanie – czy na pewno planujecie w swoich działaniach Facebooka?
6. Facebook jest ważnym kanałem dla nowo otwieranych sklepów. Olsztyn doskonałym przykładem!
W załączniku do wiadomości mailowej znajdziecie plik z wyszczególnionymi statystykami dla każdego ze sklepów. Tak jak wspominałem wcześniej, najbardziej jakościową statystyką jest popularność postów. Jeśli macie pytania, jestem do dyspozycji!
Kolejny raport będzie dotyczył całego roku 2019.
WAŻNE INFORMACJE o następnych wpisach dotyczących lokalnych fanpejdżów:
1. Przyjrzymy się jakości kreacji udostępnianych na stronach.
2. Przyjrzymy się płatnym promocjom.
3. Następny odcinek social media w pigułce!
Pozdrowienia!
Olsztyn chyba coś ogarnia w fejsbuka 😉
Idzie jak burza 🙂
solidne podsumowanie, dzięki Krzysiek!