Social media Decathlon w pigułce – część 2
W ramach edukacji z marketingu internetowego i komunikacji w social media, zdecydowaliśmy się na przygotowanie dla Was garści inspiracji oraz wiedzy merytorycznej, byście byli świadomi, w jakim kierunku podąża komunikacja w Internecie. W drugiej części sprawdzimy, dlaczego media społecznościowe Decathlon są wyjątkowe i zasięgniemy ciekawej inspiracji!
Nie widziałeś pierwszego odcinka? Zajrzyj tutaj.
Na początek odpowiedzmy sobie na jedno bardzo ważne pytanie:
ALE JAK TO? Wydawać mogłoby się, że każda znana marka posiadająca sklepy stacjonarne prowadzi kanały tych sklepów w mediach społecznościowych… NIC BARDZIEJ MYLNEGO! 🙂
Posiadanie tak wielu kanałów marki w mediach społecznościowych de facto jednego brandu przyprawiłoby o ból głowy niejednego marketera. Taki stan rzeczy rodzi wiele wyzwań, ale przede wszystkim tworzy możliwości! Możliwości na to, by wybić się, wyróżnić, zaangażować lokalnie użytkowników sportu, a także wykorzystać social media do zwiększenia trafiku w sklepach.
ALE ZARAZ, ZARAZ…
Lasy Państwowe są jedynym jak dotąd przykładem analogii w działaniach w mediach społecznościowych, na które trafiłem. Przykładem niezwykle ciekawym, gdyż:
1. Posiadają główny fanpejdż „Lasy Państwowe”.
2. Posiadają lokalne fanpejdże… nadleśnictw, np. „Nadleśnictwo Tuszyma Lasy Państwowe”. Tę stronę lubi akurat ok. 2,5k fanów, więc wielkości są podobne do naszych lokalnych stron.
Co pojawia się na takich fanpejdżach?
-
Wiedza merytoryczna
-
Ciekawostki
-
Inspiracje
Jak widać po niżej zamieszczonych wpisach, rodzą one całkiem niezłe zaangażowanie użytkowników.
3. Przy głównym fanpejdżu posiadają grupy dyskusyjne, gdzie można wejść głębiej w szczegół swoich „leśnych” pasji:
To bardzo dobry kierunek komunikacyjny, gdyż sam CEO Facebooka Mark Zuckerberg podkreśla wagę znaczenia grup dyskusyjnych w komunikacji w social mediach:
4. Mało tego, lokalne lasy mają również swoje profile na Instagramie. Proszę bardzo:
Na profilach dominują przede wszystkim jakościowo wykonane zdjęcia przedstawiające zwierzęta / roślinność / pejzaże. Materiały również przynoszą niemałe zaangażowanie. Na głównym profilu natomiast codziennie pojawia się materiał użytkowników, którzy oznaczyli profil Lasów Państwowych na swoim zdjęciu.
Raz w miesiącu w ramach podsumowania pojawia się też konkurs na najpiękniejsze zdjęcie. Co ciekawe, nagrodą dla zwycięzcy jest publikacja zdjęcia w magazynie „Echa Leśne” oraz 1000 zł. Zaangażowanie sięga zenitu – nawet do 600 komentarzy pod postem konkursowym.
Mam nadzieję, że dzięki tym obrazowym przykładom nabierzecie świadomości co do unikalności naszej komunikacji w mediach społecznościowych lokalnie. Tym bardziej powinniśmy sprawić, by nasze kanały działały na maksa efektywnie. A przykład Lasów Państwowych może posłużyć Wam jako ciekawa inspiracja!
Jeśli nie czytałeś pierwszej części, zajrzyj tutaj 🙂
Jeśli szukasz pomocy w działaniu z Facebookiem lub inspiracji – zajrzyj na grupę na G+.
W następnym odcinku przedstawimy Wam rekomendacje działu marketingu dotyczące komunikacji lokalnej dla sklepów i LOSLów w Internecie. Do usłyszenia! 🙂
lasy to super przykład w wielu dziedzinach : ) samofinansująca się jednostka, która działa bardzo sprawnie i dba o nasze piękne lasy 🙂