Podsumowanie lokalnych Facebooków 2019
Rok 2019 odszedł już w niepamięć, dlatego warto byłoby przyjrzeć się temu, jak prezentowały się w nim lokalne fanpejdże sklepów na Facebooku.
Tak jak w ramach poprzedniego raportu <KLIK>, skupiliśmy się na następujących wskaźnikach: zasięgu, zaangażowaniu i popularności postów.
Podsumowanie
TOP 3 Liczba wpisów:
1. Rzeszów – 311 postów
2. Mikołów – 268 postów
3. Gdańsk Kartuska – 266 postów
TOP 3 Zasięg organiczny:
1. Olsztyn – 380 705 użytkowników
2. Wrocław – 363 725 użytkowników
3. Rzeszów – 354 196 użytkowników
TOP 3 Popularność postów:
1. Olsztyn – 21 743
2. Wrocław Korona – 21 486
3. Sosnowiec – 14 646
TOP 3 Udodstępnienia:
1. Wrocław Korona – 1271
3. Sosnowiec – 725
3. Żory – 599
TOP 3 Polubienia:
1. Olsztyn – 5459
2. Kartuska – 4607
3. Koszalin – 3531
TOP 3 Komentarze:
1. Olsztyn – 1731
2. Rumia – 597
3. Jaworzno – 546
Na udostępnionym dysku znajdziecie plik ze wszystkimi statystykami per sklep. Zachęcam do zapoznania się!
Inne warte uwagi liczby:
1. 37 sklepów skorzystało z płatnej promocji na Facebooku chociaż raz.
Decathon Poznań Franowo zwiększył swój zasięg o ponad 1 mln użytkowników!
2. Sezonowość wpisów
Sierpień zdecydowanie wyróżnia się pod kątem aktywności. Warto wziąć to pod uwagę przy planowaniu działań na 2020.
Zasięg postów w ciągu roku:
Udostępnienia postów:
3. Są sklepy, które znacząco zwiększyły liczbę polubień swoich fanpejdżów.
Na dysku udostępniłem tabele obrazujące zmianę liczby polubień na przestrzeni ostatnich kwartałów oraz progresja Q4 vs. Q3.
4. Najbardziej popularne posty:
A. Post na fanpejdżu nieistniejącego już Decathlon Korona zebrał oszałamiającą popularność 20 275! Niestety nie mogę już go zwizualizować, ale treść brzmiała:
HALO Wrocław! Decathlon Korona poszukuje właścicielki tego różowego cuda Chcielibyśmy znaleźć ZUZIE, która zgubiła u Nas prawdopodobnie swój pierwszy w życiu telefon. Bez Was Nasze dotarcie do Zuzi jest niemożliwe Dlatego prosimy o udostępnianie posta! „Telefon” wraz ze sportowym upominkiem czeka na właścicielkę u Nas w sklepie
To jak pomożecie w poszukiwaniach?
B. Decathlon Żory – popularność posta 8613.
C. Decathlon Sosnowiec – popularność posta 6529.
D. Decathlon Olsztyn – popularność posta 4356.
5. Narzędzie do przygotowywania grafik
Z liczby logowań wynika, że nie wykonano logowania do systemu z zaledwie 3 kont. Tak więc 54 sklepy skorzystały z narzędzia! Brawo dla Was. Pod kątem wizualnym widać już pierwsze efekty. Wykonaliśmy spory krok ku uspójnieniu komunikacji lokalnych Facebooków w ramach Decathlon! 🙂
Jeśli macie jakiekolwiek pytania, zapraszam do kontaktu mailowego 🙂
Jeśli ktoś będzie miał ochotę przedyskutować swój projekt misji na 2020, również zachęcam do kontaktu!
Pozdrawiam i życzę socialowych sukcesów w nowym roku!