Fanpejdż Kalenji by DecathlonPolska – podsumowanie 2019 roku
Witam Polsko!
To był z pewnością najbardziej udany rok dla Facebookowego fanpejdża,
zapraszam do zapoznania się ze szczegółami.
Cele na 2019:
* osiągniecie 20.000 fanów
Realizacja: 21.377
* uzyskanie liczby interakcji [reakcje, komentarze, udostępnienia]
pod postami na średnim poziomie minimum 200. W roku 2018 celem było 100.
Wyniki na podstawie postów ze zdjęciem:
2018 r. średni zasięg 4912 osób, 277 kliknięć posta, 185 reakcji, komentarzy, udostępnień.
2019 r. – średni zasięg 8963 osób, 498 kliknięć posta, 240 reakcji, komentarzy, udostępnień.
O kosztach:
Koszta za rok 2019 wyniosły około 20 tysięcy złotych netto.
Składają się na to wszystkie posty sponsorowane, dzięki którym zwiększamy zasięg,
by dotrzeć do obecnych fanów, stała kampania reklamowa FacebookAds, dzięki której pozyskujemy nowych fanów strony
oraz główny wydatek czyli kampanie sprzedażowe.
Dlaczego promować fanpejdź przed FacebookAds do stargetowanej grupy docelowej?
Niebieskie wykresy pokazują miejsce z jakiego poziomu fan „polajkował” nasz fanpejdż.
Jak widzimy, zdecydowanie ponad połowa to właśnie zasługa reklamy, czyli naszego boostera liczby fanów.
Fani w zainteresowaniach mają:
o Bieg na 10 000 metrów
o Bieg na 10 kilometrów
o Bieg na 5 kilometrów
o Bieg na 5000 metrów
o Bieg przełajowy
o Bieg średniodystansowy
o Biegi uliczne
o Jogging
o Półmaraton
o Runner’s World
o Running club
o Sprint (bieganie)
o Trail running
o Bieganie
o Maratony
Dzięki temu reagują z zaangażowaniem na nasze wpisy i posty przekierowujące na decathlon.pl w celu zakupu.
Fanpejdż istnieje od 4 lat.
Lata 2016,2017 i 2018, to w sumie 42 tysiące UU – Unikalnych Użytkowników.
Tyle osób miało kontakt z Naszą stroną.
W roku 2019-tym liczba urosła do 74,5 tysiąca Unikalnych Użytkowników
czyli prawie podwoiliśmy liczbę w ciągu jednego roku!
KAMPANIE SPRZEDAŻOWE 2019 czyli #ZACZNIJMY_MONETYZOWAĆ
Był to przełomowy rok dla fanpejdża z racji prób zmonetyzowania dotychczasowych nakładów w rozwój strony.
Kampanie sponsorowane wyświetlały się setki tysięcy razy, zarówno na Facebooku, Messengerze,
jak i Instagramie. Kampanii było 20 dla 17 różnych produktów, wytypowanych rok temu, jako HERO komunikacji.
Jak wyszło finalnie? Zerknijcie poniżej.
Kampania składała się z dwóch oddzielnych reklam.
Fan strony po kliknięciu został przekierowany na stronę produktu w celu dokonania zakupu:
Poniżej wykres, gdzie widać ogromny wzrost klikalności produktu
Wyniki były dobre, jednak już zauważyłem, że najlepiej będzie,
jak sam wybiorę odpowiednie zdjęcia pod kreacje.
Agencji z zewnątrz zdarzały się pomyłki, więc zacząłem polegać już tylko na sobie.
Dla nich KiprunRace czy KiprunFast były na obrazku nie do odróżnienia, dla mnie błąd niedopuszczalny.
Na szczęście wszystko się poprawiło w kolejnych miesiącach.
Kolejnymi bohaterami kampanii były: Kiprun Ultralight oraz Run Supporty.
Tutaj również miałem zastrzeżenia do grafiki, która nie była w Decathlonowym stylu.
KiprunLight
KD mocno utkwiło w głowie naszym użytkownikom w tamtym okresie,
co pokazują wyniki z wyszukiwarki i utwierdzają nas, że komunikacja działa.
[Podziękowania dla Pawła Kowalika za podrzucanie statystyk]
karuzela z Kiprun XT7 [Ania Heneczkowska w roli głównej].
Poniżej całoroczne podsumowanie sprzedaży [podziękowania dla Darka Frużyńskiego za selekcję produktów].
Czy zarobiliśmy 3 mln zł? Albo 491 tysięcy?
Owszem takie zakupy dokonywali nasi użytkownicy, ale kupowali produkty nie tylko te promowane przez nas.
Mogli zakupy dokonać po 3 tygodniach, a Facebook przypisał sobie te cyfry jako zasługę reklamy.
Ciężko dokładnie okreslić sumę zwłaszcza, że Facebook oraz Analitycs Google się wzajemnie killują.
W kolejnych kampaniach i raportach, które otrzymam od MullenLowe
będę oczekiwał dokładnych statystyk post click dla np 1 i 7 dni od kliknięcia,
gdzie będziemy w stanie dokładniej ocenić „wyciągnięte złotówki” z fanpejdża.
Podziękowania dla Krzysztofa Gońki za pomoc w rozgryzaniu eko raportów.
Ja jestem zdania, że strona ma ogromny potencjał i odpowiednio rozwijana dalej,
przyniesie nam wiele złotówek oraz pozytywny, techniczny i przyjazny dla biegacza – wizerunek.
W razie pytań, sugestii, jestem do Waszej dyspozycji.
MAREK GRZEGORY
LOSL Bieganie
Administrator www.facebook.
Ambasador
Oby testy nowych butów Kdplus szybko się pojawiły w języku polskim