Podsumowanie lokalnych Facebooków: styczeń-maj 2020
Poniżej znajdziecie garść informacji podsumowujących działania na lokalnych Facebookach w okresie maj-czerwiec 2020! Działo się 🙂 Zachęcam do lektury!
Najważniejszym punktem podsumowania jest statystyka podsumowująca zaangażowanie na sklepowych fanpejdżach, a więc liczba udostępnień, komentarzy, polubień oraz popularność posta.
Najważniejsze informacje:
TOP 3 Liczba wpisów:
1. Wrocław – 331 postów
2. Bielsko-Biała – 246 postów
3. Rzeszów – 212 postów
TOP 3 Zasięg organiczny:
1. Wrocław – łączny 707 795
2. Rumia – łączny 426684
3. Olsztyn – łączny 366 427
TOP 3 Popularność postów:
1. Rumia – 24 779
2. Olsztyn – 14 094
3. Warszawa Piaseczno – 12 280
TOP 3 Udodstępnienia:
1. Rumia – 1201
3. Warszawa Piaseczno – 649
3. Warszawa Targówek – 334
TOP 3 Polubienia:
1. Olsztyn – 4414
2. Bemowo – 4364
3. Rumia – 3375
TOP 3 Komentarze:
1. Olsztyn – 1264
2. Rumia – 547
3. Franowo – 361
Na udostępnionym dysku znajdziecie statystyki per sklep.
Najważniejsze wnioski:
1.Okres pandemii, a zwłaszcza kwiecień, był zdecydowanie najbardziej aktywnym okresem w historii naszej lokalnej komunikacji. Wygenerowany zasięg organiczny wyniósł 2,5 mln!
W pierwszej części lockdownu sprawdziliśmy też korelację między liczbą wpisów, a osiągniętymi wskaźnikami w obrocie digital. Okazuje się, że liczba/częstotliwość postów mogła mieć wpływ na osiągany obrót/progresję obrotu digital $$ w sklepach.
Więcej -> https://docs.google.com/spreadsheets/d/15Og5Jxt4zTvgktHbSHBqCNCkiMwN8rW-HnwzcQ9_u_I/edit#gid=0
2. Już po okresie pierwszych 5 miesięcy, Decathlon Rumia pobił całoroczną popularność postów z 2019 roku najlepszego ówcześnie sklepu, z Olsztyna (24 779 vs. 21 743). Oczywiście, Decathlon Olsztyn nie był otwarty cały rok.
To śwetna wiadomość – zaangażowanie rośnie. I to mocno!
3. Zasięg organiczny – wnioski. Najwyższy zasięg osiagają sklepy mające:
– najwięcej fanów,
– publikujące regularnie i często,
– mające największe zaangażowanie pod postami.
To nie jest przełomowa refleksja. Ale ważna i prosta. Jeśli zagwarantujemy określoną liczbę angażujących postów per miesiąc, zasięgi osiągane bezpłatnie rosną i rosną!
4. Zasięg płatny.
Pod linkiem znajdziecie statystyki per miesiąc. W marcu i kwietniu zasięgi generowane płatnie oscylowały w okolicach 1 mln! To ogromny boost dla budowania świadomości Waszych sklepów lokalnie. Regularnie co miesiąc z płatnej reklamy korzysta +/- 20 sklepów.
5. Udostępnienia – najbardziej angażujące są treści wygenerowane w kwietniu. Lokalne posty zostały udostępnione niemalże 3 tysiące razy! Niebywały wynik. Brawo dla Was!
6. Liczba fanów fanpejdżów – na dysku udostępniłem rozbicie per kolejne kwartały ostatnich lat. Dane są do końca maja. Świetne wzrosty ilościowe notują:
– Decathlon Bemowo,
– Decathlon Kraków,
– Decathlon Poznań,
– Decathlon Sosnowiec,
– Decathlon Olsztyn.
7. Najbardziej popularne posty:
A.
B.
C.
D.
E.
8. Ekspozycja produktów i generowanie trafiku na decathlon.pl
W czasie pandemii, po uruchomieniu afiliacji dla LOSL, dodaliśmy również możliwość mierzenia ruchu na decathlon.pl, który pochodzi z lokalnych Facebooków. Najważniejszym wskaźnikiem jest liczba sesji wygenerowanych na decathlon.pl. Do końca maja – 8346 sesji. Dodatkowo, warto zwracać uwagę na liczbę pageviewsów oraz nowych użytkowników.
Dlaczego działania organiczne na Facebooku sklepowym przynoszą tak mały obrót?
To ważna kwestia. Przygotowując post, który publikujecie organicznie, zwracacie się do wszystkich fanów Waszego fanpejdża, a więc kolarzy, biegaczy, pływaków, triathlonistów itd. Oczywiście, działając organicznie post dociera tylko do jakiejś części z nich wszystkich (kilka %). Post zazwyczaj dotyczy jednego konkretnego sportu oraz produktu z tej kategorii. Istnieje bardzo małe prawdopodobieństwo, że ktoś po zobaczeniu Waszego posta zdecyduje się od razu na zakup. Działania organiczne na Facebooku powinny zatem polegać na możliwie najlepszej ekspozycji produktu i poinformowaniu o ofercie. Zdecydowanie bardziej zainteresowanych zakupem użytkowników jesteście w stanie uchwycić korzystając z płatnej i targetowanej reklamy na Facebooku do osób o okreslonych preferencjach sportowych.
9. Przydatne linki:
Facebook i ekspozycja produktu – wiedza, inspiracje, dobre praktyki -> https://docs.google.com/presentation/d/1ZFkXZ__TLDBK32SChDgUxHHML-u4m9dtFm5PNjZOGqc/edit#slide=id.p
Dashboard do sprawdzenia sesji -> https://datastudio.google.com/reporting/baf3e34c-a818-4190-bf99-f4035238d94b/page/OfpMB
Webinar z czasu pandemii o Facebooku w Decathlon PL -> https://rebrand.ly/WebinarSocialMedia
Materiały do wykorzystania na lokalnych fanpejdżach -> https://drive.google.com/drive/folders/1Y8UtSj9W2SdODmCfpbydqWa6I9VSnQoB
Przypominam również o grupie na G+. Śmiało dołącz! https://currents.google.com/u/0/communities/102404323374398812436
Jeśli macie jakiekolwiek pytania, zapraszam do kontaktu mailowego ? @: krzysztof.gonka@decathlon.com
Pozdrawiam!