Świąteczny DECAlog, czyli jak zdynamizować handel w 10 krokach!
Cześć Polsko,
pomimo jesiennej aury za oknem, przed nami jeden z najgorętszych okresów handlowych w roku – Święta. Czego w tym okresie mogą spodziewać się nasi klienci?
MNÓSTWA POMYSŁÓW I INSPIRACJI NA ŚWIĄTECZNE PREZENTY!
START: 30.11.2018 – kampania TV i katalog
Jednak już od 23.11 będziemy budować sportowy nastrój świąteczny w digitalu i na mieście (BB, elewacje, parkingi)
koniec akcji: 24.12.2018
Cel kampanii
Traffic do sklepów i na stronę.
Poza tym zależy nam na zbudowaniu skojarzenia Święta > prezenty > sportowe prezenty > Decathlon, dlatego w kampanii mocno skupiamy się na motywie prezentowym. (patrz wyżej – nasz główny Key Visual akcji)
W myśl naszego hasła przewodniego W TE ŚWIĘTA JEDYNĄ ZASADĄ JEST RADOŚĆ będziemy podkreślać także, że obdarowując bliskich np. hulajnogą, piłką czy rakietą tenisową dajemy im coś więcej niż tylko prezent, dajemy im masę benefitów płynących z uprawiania sportu, m.in. RADOŚĆ.
Przedstawiam Wam świąteczny DECAlog, czyli 10 działań, które pomogą nam zdynamizować handel w końcówce roku.
1.Kampania TV – jak już wspomniałam wyżej od 30.11. będziemy obecni w TV z naszymi reklamami.
2. Kampania online
a) strona www.decathlon.pl – baner główny z naszym KV linkujący do butiku z selekcją świąteczną
b) będziemy bardzo mocno podbijać reklamy tv m.in. na playerach, Youtubie i dużych portalach typu Onet, WP
c) Social media
Facebook – będziemy mocno działać sprzedażowo z banerami produktowymi
Instagram – działania z influencerami
Estymujemy ok. 27 mln wyświetleń emisji związanych z kampanią świąteczną
3. Mailingi w świątecznej odsłonie trafią do naszych klientów już na początku akcji
4. Katalog w sklepach + katalog elektroniczny w PDF-ie
poglądowa strona:
Selekcja produktów jest dostępna TUTAJ.
5. Dekoracje w sklepach
Naklejka na drzwi z napisem „W święta jedyną zasadą jest radość” + do naklejenia na drzwi zapakowane prezenty
bramki – będą nawiązywać motywem do reklamy TV i obudów na kosze
woblery – mają za zadanie wskazać klintom jak największą liczbę produktów, które mogą być super sportowym prezentem. Do umieszczenia zarówno w dziale jak i na TG – nie więcej jednak niż 1 wobler na 3 m ekspozycji
obudowy na kosze – nie musicie mieć ich w całej alejce, ale żeby stworzyć efekt WOW powinny znaleźć się przynajmniej w co drugim rzędzie, Podgląd obudowy na kosze:
Plansza na TG z miejscem na prezent na półce na bazie grafiki z koszy i bramek: Każdy z sklep dostanie odgórnie 2 plansze na TG – ten koszt będzie po naszej stronie.
Śnieżynka do powieszenia w centralnej alejce. Wymiar śnieżynki to 58×58 cm.
Stand do pakowania prezentów
LCD ze świątecznym layoutem – pliki będą wrzucone na serwer
Plik do zamówienia komunikacji – jeśli w tej chwili chcecie nanieść jakiekolwiek zmiany – proszę o kontakt, gdyż zamówienie na dekoracje zostało już wysłane do agencji.
Czekamy na zdjęcia Waszych sklepów w świątecznej odsłonie 🙂
6. Promocja karty podarunkowej i akcji 10 rat 0 %
W tym roku będziemy eksponować Karty Podarunkowe za pomocą:
-półki do POK i przed kasy
-TG
-choinki
-reklamy w gazetce w sklepach
-specjalnego opisu A5
-komunikatu głosowego oraz filmu na ekrany
-tekstu na paragonie
-plakatu na parking
Kilka przykładów komunikacji w sklepie
Pamiętajcie, że klienci z kartą podarunkową zawsze wracają, aby wydać u nas swoje $, często więcej niż mają nabite na karcie 🙂
Zachęcam Was zatem do przejrzenia prezentacji i zapoznania się z informacjami, dlaczego warto pokazać Kartę Podarunkową podczas kampanii.
UWAGA SPOILER! Będzie mały konkurs 🙂
10 rat 0% – czyli która również dynamizujemy handel na sprzedaży produktów inwestycyjnych jako prezentów. W selekcji także znajdziecie sporo inspiracji na droższe prezenty.
7. BB, elewacje, parkingi
W tym roku nasze bilboardy będą wyglądały tak:
Elewacja i parkingi – rekomendujemy Wam wymianę wszystkich elewacji i trzepaków na te, z motywem świątecznym. Zbudujemy dzięki temu naprawdę fajny, świąteczny klimat, a to będzie miało przełożenie na handel.
Plik do zamówienia elewacji i parkingów
8. Sesja zdjęciowa
Motyw tych zapakowanych prezentów wykorzystamy w digitalu, mailingach na parkingach (piłka hulajnoga + produkty z reklamy) oraz na LCDach.
Produkty te mają potencjał sprzedażowy, dlatego warto aby były widoczne w Waszych sklepach, na TG lub w koszu.
9. Filmiki „a co by było gdyby…” – wykorzystane w digitalu, mailingach na LCDach
Chcąc wzmocnić naszą kampanię telewizyjną nakręciliśmy 5 filmików, w których pokazujemy, że sportowe prezenty są świetną alternatywą dla tych klasycznych.
Bo co by było, gdyby aktywna babcia zamiast kolejnego kubka dostała kijki do nordic walkingu, tata fajną czołówkę z plecakiem, a synek zamiast setnej przytulanki np. hulajnogę? Jesteście ciekawi?
Przekonacie się o tym już niebawem 🙂
Jak tylko otrzymamy gotowe filmiki – udostępnię je.
10. Akcja Mikołaj
Wiem, że sporo z Was zdecydowało się na powtórzenie akcji. Super!
Jeśli jeszcze potrzebujecie jakiejś pomocy w kwestii regulaminu, grafiki na FB lub plakatu, piszcie śmiało!
To jak, słyszycie już dźwięk dzwoneczków, zapach pierniczków, bigosu i $$$ – ja tak! ;D
W razie pytań, piszcie śmiało!
Mega, ale chciałbym umieć tak zapakować łyżwy klientowi 🙂
Robi ktoś jakieś szkolenia 😀 ?