SUKCESY działu MARKETINGU w 2018 roku!
Nie zdążyliśmy na dobre zapomnieć o starym roku, a ten nowy nabrał już niesamowitego rozpędu! Korzystając więc z okoliczności chcielibyśmy przedstawić Wam kilka osiągnięć działu marketingu w 2018 roku, z których jesteśmy szczególnie dumni!
1.Stworzenie narząedzia do zamawiania komunikacji przez sklepy
Wypracowaliśmy lokalne narzędzie do zamawiania komunikacji PLV. W niedalekiej przyszłości będzie można z niego zamówić wszelką inną komunikację sklepową. Sklepy mają pełen wgląd do kosztów przed realizacją zamówienia.
2. Opisy na czas
Ekipa walidatorów wykonuje świetną robotę zwiększając liczbę opisów na czas (+8% w porównaniu do 2017 roku). Tym samym opisy są szybciej dostępne online oraz w sklepie, zanim produkt przyjedzie do sklepu.
3. Rozwój programu lojalnościowego
Wdrożenie nowej aplikacji do rekrutacji mycard 2.0 i stworzenie nowej spójnej komunikacji dla całego kraju.
A także podział bazy programu lojalnościowego w nowy sposób dzielący użytkownika także pod względem poziomu zaawansowania w sporcie. Dzięki temu docieramy do naszych użytkowników z jeszcze lepiej dopasowanym komunikatem.
4. Aplikacja Interact
Wdrożenie aplikacji InterAct dedykowanej naszym LOSL. Dzięki tej aplikacji każdy z nich dostał możliwość komunikowania się ze swoją społecznością za pomocą maila.
5. Satysfakcja użytkowników
Dzięki pracy sklepów, magazynów i serwisów udało nam się zachwycić jeszcze więcej naszych sportowców i sprawić że na pewno wrócą do nas nie raz po sportowe zakupy.
6. Kampania techniczna Carbon Challenge
Akcja w której zrobiliśmy zamieszanie wśród regularnych kolarzy szosowych – dotarliśmy do 70% z nich, ponad 800 osób jest z nami w kontakcie, kilkadziesiąt osób przetestowało nasz rower, sprzedaż carbonu wystrzeliła, a my pozyskaliśmy ambasadorów.
A najważniejsze, że środowisko szosowe w Polsce wreszcie kojarzy nas z zaawansowanym technicznie sprzętem.
W tym roku planujemy przeprowadzić 17 takich akcji dla najbardziej technicznych sportów w Decathlon!
7. Spójność w komunikacji
Spójność przez cały rok i we wszystkich kanałach z emocjami ze sportu oraz dwoma typami użytkowników – dzięki temu nasza komunikacja była bardziej efektywna, lepiej zapamiętywalna i profesjonalna.
8. Stworzenie zespołu specjalistów marketingu
Zespół Marketingu i Komunikacji: w pierwszym kroku jasny podział na kanały i obszary oraz związane z tym podnoszenie naszych kompetencji. A ostatnio wprowadzenie podziału przez sporty z Marketing Specjalistami. Wszystko by profesjonalnie wspierać nasze strategie, zarówno biznes jak i transformacje.
9. Działania w social mediach
Miesięczny zasięg na FB: 12 mln użytkowników. W grupie 13-65 w PL jest 13 mln użytkowników, więc co miesiąc docieraliśmy prawie do 90% w TG.
Sprzedaż: 3,5 mln zł obrotu post click/15 mln zł post impresja dla decathlon.pl
10. DECABLOG
Dzięki działaniom na Decablogu przekazujemy naszym użytkownikom sportową wartość w postaci sportowych porad, recenzji, materiałów dotyczących naszych sportowych doświadczeń i pasji.
W okresie kwesień-grudzień 2018 Decablog odwiedziło ponad 540 tysięcy unikalnych użytkowników. Strona przyniosła także naszemu sklepowi internetowemu 4,5 mln zł obrotu!
BRAWO DLA EKIPY DECABLOGERÓW! 🙂
11. Regularne tworzenie poradnikowych i sprzedażowych materiałów wideo
Dzięki skutecznemu działaniu Adriana, tworzymy bardzo dużo jakościowego kontentu wideo, które jest używane w mailingach, social mediach, na Decablogu, czy też na naszym kanale Youtube.
MAMY NADZIEJĘ, ŻE ROK 2019 BĘDZIE OBFITOWAŁ W JESZCZE WIĘCEJ SUKCESÓW, Z KTÓRYCH BĘDZIEMY MOGLI BYĆ DUMNI ZARÓWNO W DECATHLON, JAK I WŚRÓD NASZYCH UŻYTKOWNIKÓW! 🙂
Brawo Wy!