Fanpejdż Kalenji by Decathlon Polska – podsumowanie roku 2018.
Fanpejdż Kalenji by Decathlon Polska – podsumowanie roku 2018.
Cele na 2018:
* osiągniecie 15.000 fanów do 31.12.2018 r.
Realizacja: 15.000 fanów w dniu 16.11.2018 r.
* uzyskanie liczby interakcji [reakcje, komentarze, udostępnienia ] pod postami na średnim poziomie minimum 100.
Realizacja: nasza średnia, to 185 reakcji, przy zasięgu 4912 odbiorców!
O kosztach:
Koszta za cały rok 2018 wyniosą około 5 tysięcy złotych.
Średnio miesięcznie około 450 złotych.
Wliczają się w to wszystkie posty sponsorowane, dzięki którym zwiększamy zasięgi,
a także stała kampania reklamowa FacebookAds, dzięki której pozyskujemy nowych fanów.
Dlaczego promować fanpejdź przed FacebookAds do stargetowanej grupy docelowej?
Niebieskie wykresy pokazują miejsce z jakiego poziomu fan „polajkował” nasz fanpejdż.
Jak widzimy, ponad połowa to właśnie reklama.
Dlaczego warto promować poprzez posty sponsorowane, do osób, które są fanami strony?
Promowanie posta na poziomie 15-20 zł, zwiększa na naszej stronie zasięg o około 2,5 tysiąca odbiorców i zwiększa aktywność dotyczącą postów, zdecydowanie ponad 100!
Ile Unikalnych Użytkowników widziało naszą stronę:
Ponad 42 tysiące Polaków!
Ile razy zobaczyli? Licząc, że każdy wpis ma średnią sięgająca 5 tysięcy,
to przy 150 wpisach daje nam ponad 700 tysięcy wyświetleń.
⇓ Przykłady zamieszczanych postów ⇓
Motywacyjne cytaty:
Informacyjne:
Konkursowe:
(blisko 500 komentarzy i 82,5 tysiąca odbiorców, walczyło o 5 czapek!)
Nietypowa zapowiedź konkursu, która miała przyciągnąć odbiorców – udało się świetnie.
Promujące naszych pracowników-biegaczy:
Rekordowa ilość naszych pracowników-biegaczy podczas Biegu Niepodległości!
Ania na stoisku Kalenji by Decathlon podczas Międzynarodowych Targów Poznańskich.
Nasze słynne Endżi czyli Ania Gromadzka i Ania Heneczkowska.
Gwiazda ultra biegów, rekordzistka świata – Alex, która zasiliła nasze szeregi!
Mistrzostwa Decathlon
Posty dotyczące wydarzeń, świąt i innych cyklicznych zdarzeń.
Tutaj zawsze warto wykorzystać fotogeniczność Naszych pięknych Pań, ubranych w nasze marki pasje.
Ukazujące sukcesy ambasadorów marki:
Elita polskich biegów czyli Natalia i Ania:
Od czasu do czasu, warto również pochwalić Naszych fanów, którzy chętnie kupują Nasze produkty. Podsyłają mi zdjęcia, a ja czasem je wykorzystuje, za ich uprzednią zgodą.
Przykład: Córka Naszej fanki, biega i promuje Kalenji. Post ze świetną interakcją.
Pokazujemy, że dzieci i młodzież, też mogą aktywnie spędzać czas.
Chłopiec podczas zawodów
Popularna blogerka parentingowa – Mamalife
Odsyłające do artykułów zewnętrznych:
Wpisy recenzujące nasze produkty przez blogerów biegowych.
Odsyłające na decathlon.pl
Link przekierowujący do oferty bielizny kobiecej – 168 kliknięć
Reklama nowych Fastów – 182 kliknięcia w link
⇓ Porównanie z fanpejdżami konkurencyjnych firm biegowych ⇓
Saucony – około 3500 fanów.
7 postów w ciągu ostatnich 30 dni.
Liczba lajków pod postami między 10-30.
Słabe interakcje, brak promowanych treści, wpisy mało angażujące fanów, nieestetyczne zdjęcie w tle.
Salomon – około 9600 fanów.
20 postów w ciągu ostatnich 30 dni.
Liczba lajków pod postami często między 60-200.
Strona aktywna, przyjazna dla fanów, jednak często miewa pod postami mniej „lajków” niż Nasza. Solidny fanpejdż i wpisy podobne do naszych [ambasadorzy, recenzje, sukcesy, informacje o zawodach].
Reebok Run Crew – około 8400 fanów.
20 postów w ciągu ostatnich 30 dni.
Liczba lajków pod postami często między 10-40.
Strona aktywna, jednak z bardzo słabą interakcją. Najczęściej doradzają jaki trening wykonać.
Nike+ Run Club – prawie 17 mln fanów
0 postów w ciągu ostatnich 30 dni.
Liczba lajków pod postami często między 30-60.
Od roku fanpejdż nieaktywny i nie odpisują na pytania od fanów.
Ogromna liczba fanów, jednak, to liczba z całego świata.
Czasem dawali wpisy po Polsku, kierowane do lokalizacji Polska,
dotyczyły one wspólnych treningów grupy i wówczas interakcja pod postami słaba.
Mizuno 683 tys. fanów
9 postów w ciągu ostatnich 2 miesięcy.
Liczba lajków pod postami często między 10-20.
Fanpejdż niezbyt aktywny. Nieregularne i rzadkie wpisy w efekcie czego, bardzo mało interakcji.
Wielka baza fanów ale ogólnoświatowych.
Jak widać, gdy kierują wpisy do Polaków, to zainteresowanie mizerne.
Asics 6800 fanów
10 postów w ciągu ostatnich 30 dni.
Liczba lajków pod postami często między 50-100.
Fanpejdż aktywny, estetyczne zdjęcia, sukcesy, uśmiechy, ambasadorzy.
Całkiem niezłe ilości lajków. Rozwijają się w dobrym kierunku.
Myślę, że ze wszystkich wymienionych fanpejdży, jesteśmy liderem.
Salomon oraz Asics godni pochwały. Reszta daleko w tyle.
Na koniec ciekawostka:
Kalenji Running prowadzone przez Francuzów – około 93 tysiące fanów.
10 postów w ciągu ostatnich 5 miesięcy.
Liczba lajków pod postami często między 50-100 ale zdarzało im się ustrzelić 300, a nawet 600!
Strona ma niebieski znaczek, co oznacza, że Facebook ją zweryfikował.
Ogromny potencjał strony, jednak zmarnowany.
Spora liczba fanów biegania, a wpisy bardzo nieregularne.
W listopadzie dali 3 wpisy, a w październiku tylko 1.
Gdybym miał ją w swoich rękach i dysponował budżetem jaki miałem w 2018 roku, to robiłbym mistrzowską robotę. Francuzi nie potrafią tego robić dobrze.
Rok 2018 był bardzo udany, cieszę się z osiągnięcia założeń na ten rok.
Strona cieszy się powodzeniem i zgromadziła wielotysięczną grupę pasjonatów biegania.
W razie pytań, sugestii, jestem do Waszej dyspozycji.
Marek Grzegory
Lokalny Lider Sportu Omnichannel w Rumi [Bieganie]
Administrator Kalenji by Decathlon Polska
Super robota. Gratulacje! Jest szansa na porównanie zasięgu organicznego vs płatny?
Jest to różne, dam Ci przykłady z kilku ostatnich postów:
3,8 k organiczny, płatny 1,5 k.
4,3 k organiczny, płatny 2,8 k.
7,5 k organiczny, płatny 3 k.
2,4 k organiczny, płatny 1,7 k.
4,8 k organiczny, płatny 2,3 k.
Tak jak pisałem, najczęściej promuje za 10-20 zł około.
Mam wrażenie, że o wiele więcej interakcji ma wpis, gdy reklama zostaje zatwierdzona.
Czyli post jest wyświetlany efektywnie i odbiorcom, którzy często nam lajkują.
Pozdrawiam 🙂
Brawo Marek, świetna robota! 🙂
Dziękuje Pawle!
I to jest robota 😀
Dzięki, pozdrawiam Mati! 🙂
Sztos! Kawał dobrej roboty! :))
Dzięki Endżi ! 🙂
Supcio robota 😉
Dzięki! 🙂
Świetna robota. 🙂 Brawo!
Dzięki Bartku! 🙂 🙂