Dodatkowe informacje – czy są potrzebne naszym klientom? [CHODZENIE]
Przez ostatnie dwa tygodnie testowaliśmy na decathlon.pl dwa rozwiązania prezentacji rozmiarówki przy butach do chodzenia (67 SKU):
1️⃣ Widok klasyczny ze standardową, europejską rozmiarówką:
2️⃣ Widok poszerzony, zawierający dodatkową informację nt. długości wkładki buta w centymetrach:
Spowodowane to było licznymi pytaniami ze strony klientów, dotyczącymi długości poszczególnych wkładek butów. Były one zadawane poprzez system zapytań dostępny na każdej karcie produktowej ⤵️
Pomimo stosowania różnorakich rozwiązań umieszczania dodatkowych informacji w kartach produktowych, klienci nie dostrzegali tego typu informacji uzupełniających i nadal zadawali pytania odnośnie długości poszczególnych modeli butów do chodzenia. Jeden z przykładów ⤵️
Wobec powyższego zdecydowałem się na przetestowanie możliwości dodania dodatkowego parametru do rozwijanego menu z poszczególnymi rozmiarami. Głównym celem było sprawdzenie, jak tego typu – prosta i precyzyjna informacja – wpłynie na motywację zakupową klientów, którzy znaleźli się karcie produktowej z butami do chodzenia. Do KPI należał przede wszystkim wskaźnik konwersji oraz liczba zamówień.
—
Wyniki AB testu
Test na decathlon.pl trwał dwa pełne tygodnie. Użytkownik, w czasie przeglądania strony, miał możliwość trafić na dwie, różne od siebie, wersje wyświetlania produktów: 1️⃣: z klasyczną informacją (rozmiary w EU) lub 2️⃣: wersję poszerzoną, z dodatkowymi parametrami buta w centymetrach. Co istotne, jeden i ten sam Internauta nie mógł w trafić na dwie wersje sposobu wyboru rozmiaru (w dużym uproszczeniu).
Rezultaty?
✅ obrót wygenerowany przez wariant z dodatkowymi parametrami było po ponad 15% większy
✅ liczba transakcji wygenerowana przez wariant z dodatkowymi parametrami była wyższa o 17%
✅ w koszyku zakupowym znalazło się więcej dodatkowych produktów
⬜ średni koszyk w obu wariantach był na porównywalnym poziomie
Progresja obrotu YTD na Chodzeniu online wyniosła +21,67% (169 309 PLN), w tym +15% progresji obrotu na wszystkich butach (150 589 PLN).
—
Wnioski
✔️ dodatkowa informacja umieszczona w rozwijanym menu pomaga podjąć decyzję zakupową użytkownikom, którzy znaleźli się w karcie produktowej butów do chodzenia
✔️ umieszczenie dodatkowych informacji pozwoliło zredukować liczbę zapytań klientów nt. długości poszczególnych wkładek butów
Kwestię ewentualnych zwrotów produktów należałoby przeanalizować posługując się dłuższą perspektywą czasową (do miesiąca po zakończeniu testu).
Rekomendacje (WEB)
☝️ Dodawanie poszczególnych nadpisań, zwłaszcza w produktach typu: buty, w ramach pojedynczych akcji merchandisingowych w bezpośrednio w kartach produktowych.
—
Pytania, wątpliwości? Zachęcam do kontaktu?♂️
Paweł
Świetna robota!