Tłok na Decathlon.pl
Oglądając produkty w internecie, w odmianie do sklepów stacjonarnych, nie musimy przejmować się tłokiem i tym, że inne osoby oglądają produkty, którymi się interesujemy. Stwarza to przyjemne warunki dla klientów, ale nie motywuje ich do działania – na tym polu widzimy miejsce do usprawnień na Decathlon.pl
Zainspirowani rozwiązaniem z Booking.com, chcieliśmy pokazywać naszym użytkownikom, że ktoś właśnie ogląda produkt, na którym się znajdują, dodał go do koszyka, lub kupił. Ta informacja ma za zadanie pokazać, że produkt cieszy się popularnością i inni użytkownicy też się nim interesują.
Największym wyzwaniem było pokazanie prawdziwych danych, a nie wyświetlanie losowych notyfikacji klientom, tylko po to by kupili produkt. Nie tylko synchronizacja między tysiącami urządzeń była problemem, ale przy ponad 20 000 różnych produktach, ilość notyfikacji nie jest wysoka. Powoduje to, że ta informacja wyświetla się niezbyt często, ale jak pokazują wyniki – jest bardzo skuteczna!
W wynikach testów, zauważyliśmy, że pokazywanie nawet niedużej liczby takich notyfikacji daje bardzo dobre efekty. Grupa testowa wygenerowała obrót większy o 18% i dodawała produkt do koszyka 6% więcej, niż użytkownicy niepobudzani do zakupów takimi akcjami.
Dzięki takim wynikom, widzimy że ta modyfikacja działa, mimo że nie jest zbyt często wyświetlana i nasza praca się opłaciła!
Dowód społecznej słuszności działa niezmiennie 🙂 brawo za wdrożenie!