Dynamizujemy handel we wrześniu i październiku! Jak? Musisz to wiedzieć!
Cześć Polsko,
przed nami jeszcze kilkanaście dni kampanii Back to Sport, ale w naszym dziale trwają już gorące przygotowania do kolejnego, mocnego okresu.
To, co przed nami, to ponad miesięczna kampania, w której mocno skupimy się na marce Domyos – różnych sportach i produktach z nią związanymi.
Wrzesień i Październik to okres wzmożonego powrotu do klubów, powrotu do formy po lecie. To kolejny okres kiedy szturm przeżywają siłownie i fitness kluby. Aby odpowiedzieć na potrzeby naszych użytkowników, skupimy się na pokazaniu kolekcji fitness dla kobiet i mężczyzn.
Celem kampanii jest:
- pobudzenie trafficu w sklepach,
- osiągnięcie wzrostu sprzedaży vs. poprzedni rok, mimo braku reklamy TV,
- pokazanie naszych produktów jako konkurencyjnych dla uznanych marek (Nike, Adiddas, Reebook),
- wzmocnienie świadomości marki Decathlon.
Okazja handlowa:
Jak już wspomniałam wrzesień to moment zapisów na siłownię, a co za tym idzie zwiększona sprzedaż produktów fitnessowych. Pamiętajcie, że Październik to ostatnia szansa na poprawienie wyniku handlowego w tym roku przed kampanią Świąteczną, gdyż jak wiemy Listopad to z reguły „martwy” handlowo okres – chyba, że spadnie śnieg. Z racji na trudny początek roku, wiemy jak bardzo potrzebujemy osiągnąć wzrost sprzedaży w Październiku względem poprzedniego roku, tak by całościowo w 2018 zrealizować nasze cele sprzedażowe.
Grupa docelowa czyli do kogo kierujemy kampanię:Mamy dwóch użytkowników, ale nie różnicujemy ich poziomem umiejętności, a płcią:
- Mężczyźni (25-45), głównie uprawiający cross fit, ale też gym, boks. Zwracają uwagę bardziej na techniczne aspekty produktu (głównie oddychalność, wytrzymałość) choć nie bez znaczenia jest to, jak będą się prezentować na siłowni (miłośnicy koloru czarnego i prostoty),
- Kobiety (25-45), głównie uprawiające cardio, ale też pilates, jogę, taniec. Absolutnie kluczowy jest wygląd i dobre samopoczucie w odzież używanej w trakcie ćwiczeń. Bardzo ważnym aspektem technicznym jest swoboda ruchów. Zdecydowanie częściej od mężczyzn ćwiczą w grupach.
Jak będzie wyglądała nasza kampania:
Do końca roku 2018 pozostajemy w obrębie naszej platformy „Jedyną zasadą jest przyjemność” i w tej kampanii również będziemy kontynuować tę komunikację. Dodatkowo jednak tę kampanię traktujemy jako test jak mogą wyglądać nasze działanie typowo trafficowe bez wykorzystania TV.
W naszej najbliższej kampanii postawimy na połączenie zbudowania zasięgu z dokładnym dopasowaniem do grupy docelowej, które pozwoli nam z jednej strony dotrzeć do szerokiego spektrum odbiorców, a z drugiej pokazać im produkt odpowiadający ich zainteresowaniom.
Wykorzystamy do tego różne kanały:
- w radiu oraz części digitalu skupimy się na zasięgu,
- Facebook, mailing (z jego rozbudowanymi możliwościami targetowania) pozwoli nam z kolei na dokładne dopasowanie komunikacji.
Komunikacyjnie, będziemy zestawiać ze sobą różne aspekty wybranych sportów, nawiązując do różnic między nimi (np. szybkość – spokój). Całość będzie oczywiście spójna z platformą „Jedyną zasadą jest…”.
Zdając sobie sprawę z tego, że ta kategoria sportowa – Fitness/Sporty siłowe – ma tendencję do bardzo dystansującej komunikacji gloryfikującej ekstremalne treningi okupione dużym poświęceniem. Bohaterowie tych reklam pokazywani są w sposób bardzo monumentalny, jak na socrealistycznych płaskorzeźbach:
MY jako Decathlon nie chcemy tworzyć dystansu, nie będziemy pokazywać sportowców jak superbohaterów o idealnych ciałach. Naszym celem jest pokazanie ludzi, którzy okazjonalnie lub w nieco bardziej intensywny sposób zajmują się sportem, dla których sport to swego rodzaju rozrywka, to czysta przyjemność, a nie cel życia.
Oczywiście finalne kreacje, będą już z kimś z Was, kto zgłosi się do sesji, o której kilka dni temu pisał Wojtek Kozłowski 😉 To są bowiem tylko kreacje poglądowe, abyście wiedzieli jakie jest nasz kierunek.
Taiming:
Kampania rozpocznie się 26 Września i potrwa mniej więcej do końca Pażdziernika.
Cała selekcja produktów, będziecie dostępna
TUTAJ
Więcej szczegółów już wkrótce!
Ania