DECATHLON UNITED w obliczu pandemii #koronawirus
Cześć,
w obecnej sytuacji potrzebujemy planu akcji, któy pokaże, że jesteśmy united jak nigdy dotąd!
Mimo zamkniętcia sklepów dla klientów, mamy sporo do zrobienia zwłaszcza w komunikacji z użytkownikami, którzy będą „siedzieć” w domach przez najbliższe dwa tygodnie.
Wraz z działem ecommerce przygotowaliśmy kampanię, która kieruje ruch na decathlon.pl i mówi o uprawianiu sportu w domu i na zewnątrz w pojedynkę. Kampania jest on air już od piątku 13.03 i potrwa do 30.03.
materiały do wykorzystania z tej kampanii znajdziecie tutaj.
Dodatkowo od początku #zostanwdomu wiele marek proponuje treningi online, wysyła mailingi z rozpisanymi cwiczeniami etc.
Aby wyróżnić się w tych wszystkich komunikatach chcemy być UNITED, ale nie tylko w Decathlonie, tylko połączyć siły ze wszystkimi – organizując CHALLENGE DECATHLON #cwiczewdomu #sprawdzamysiewsporcie
Zachęcamy Polskę do ćwiczenia w domu i przetrwaniu kwarantanny w dobrej kondycji i nastroju. Wiemy, że obecna sytuacja jest mega trudna dla wielu sportowców, którzy z dnia na dzień stracili miejsce swojego codziennego treningu, a zawody do któych przygotowali się miesiącami zostały przesunięte lub odwołane. Dlatego, jako Decathlon namawiamy wszystkich pasjonatów sportu do uprawiania go w domu i zachęcaniu do tego kolejnych osób. Jako Decathlon nominujemy m.in, Martes Sport i Go Sport – pokazując, że w słusznej sprawie warto działać ponad podziałami i że wspólnie możemy poruszyć całą Polskę.
Zobaczcie wideo wyjściowe!
i reakcje wyzwanych:
Zachęcam Was do dołączenia – poniżej zasady gry:
1. Przedstawcie się na początku i poinformujcie o dołączeniu do challengu Decathlonu – tak jak na wideo z Robertem.
2. Pokażcie jedno ćwiczenie – może być proste, jak pajacyki, może być bardziej złożone – ważne, osoby nominowane mogą zrobić ćwiczenia jakie chcą
3. Przed nominacją podkreślcie, że chcemy tym wyzwaniem zjednoczyć wszystkich pasjonatów sportu/sportowców niezależnie od wszystkiego i aktywność fizyczna jest dla nas ważna.
4. Nominacja 2 osób – których macie w znajomych, żebyście mogli ich oznaczyć
5. Dodanie hasztagów #cwiczewdomu #sprawdzamysiewsporcie (możecie też powiedzieć o nich, aby lepiej wybrzmiało)
6. Oznaczcie @decathlonpolska – wtedy my będziemy mogli to sharować
Co ważne?
Nie musicie czekać, aż ktoś Was wyzwie! Rozpoczynajcie swoje łańcuszki, pamiętając tylko o powyższych zasadach 🙂
Dodatkowo lokalnie macie do dyspozycji mnóstwo narzędzi – swoje kanały sklepowe, prywatne konta na Instagramie oraz Iterakta. Skorzystajmy z nich, by dotrzeć do sportowców w Polsce, pokazać że jesteśmy z nimi i zainspirować do bezpiecznego sportu, a także do zakupów na decathlon.pl!
1/ WYKORZYSTAJCIE LOKALNE SOCIAL MEDIA
Poza banerkami z kampanii ćwiczę w domu/solo , zachęcamy do korzystania z kreacji z kampanii:
Bieżące info można znaleźć także na G+ socialowym lub grupach poszczególnych sportów – szukajcie wpisów Waszych MS-ów 🙂
2/ WYSYŁAJCIE MAILE
W obecnym okresie ważne jest podtrzymywanie relacji z naszymi użytkownikami. Zachęcamy więc do wysyłania mailingów relacyjnych, poradnikowych – pokazujących, że jesteśmy z Polakami i dzielimy się z nimi naszym doświadczeniem i wiedzą.
W tym folderze znajdziecie:
- inspiracje z mailingami, które wysyłamy centralnie
- artykuły do bloga o ćwiczeniach w domu posegregowane per płeć, które możecie umieścić w mailach
- video poradnikowe z YT
Nie wiesz jak stworzyć maila z Interacta? Zobacz, jakie to proste i klikaj!
A tutaj znajdziesz przykładowe szablony
3/ WYKORZYSTAJCIE BLOGA
To skarbnica wiedzy i porad, które teraz warto sharować. Ludzie mają więcej czasu i szukają alternatyw, jak przetrwać czas w domu.
polecamy kierować ich do kategorii, któe w ostatnim czasie cieszą się największą popularnością:
Fitness: https://blog.
Crosstrening: https://blog.
Joga: https://blog.decathlon.
Pilates: https://blog.
Rowery: https://blog.
Bieganie: https://blog.
no i last but not least – dietetyka, aby nie skończyć kwarantanny na +10kg: https://blog.decathlon.pl/sport/dietetyka/
4/ #CWICZEWDOMU #TRENUJESOLO
Od piątku, 13.03 prowadzimy akcję #cwiczewdomu #trenujesolo. Wystarczy oznaczyć @decathlonpolska dodać hasztagi #cwiczewdomu #trenujesolo i pokazać jak trenujecie z naszymi produktami.
Dziękuję wszystkim, którzy już dołączyli do akcji, a tych którzy nie zdążyli – zachęcam do wzięcia udziału w WIELKIM CHALLENGU DECATHLON #cwiczewdomu #sprawdzamysiewsporcie
5/ NOWY CONTENT
Cały czas pracujemy też nad generowaniem dodatkowego contentu związanego z obecną sytuacją w postaci artykułów na bloga lub wideo – jeśli więc macie ochotę napisać coś lub nagrać wideo – dajcie znać magdalena.sobolewska@decathlon.com / karolina.kostanska@decathlon.com
A tu link do folderu z wideo, z którego warto korzystać.
6/ PIELĘGNUJCIE SPOŁECZNOŚCI
Streamingi na żywo/grupy – jeśli macie swoje grupy i działacie ze społecznościami – to teraz jest idealny czas na zbudowanie lub utrzymanie fantastycznej relacji – postowanie artykułów zaproponowanych wyżej, posty angażujące z dzieleniem się pomysłami na treningi czy prowadzenie własnych sesji i streamowanie ich – to idealny sposób na pozostanie w kontakcie z Waszą społecznością.
Może jakaś lokalna inicjatywa? (Rumia&Kartuska)
albo wspólne powitanie słońca? 🙂 (Słupsk)
Jeśli chcesz dowiedzieć się jak poprowadzić relację na żywo na fb, dowiesz się tutaj.
7/WYKORZYSTAJCIE LOKALNYCH INFLUENCERÓW
Jeśli macie jakieś współprace, wykorzystajcie je – niech influ trenują na naszych produktach i wrzucają o tym posty lub niech prowadzą treningi, które potem możecie udostępniać dalej.
Dodatkowo załączam harmonogram naszych marketingowych działań aktualizowany na bieżąco
W razie jakichkolwiek pytań, jesteśmy do Waszej dyspozycji wraz z całym działem marketingu.
Piszcie na: marketing@decathlon.net
Bądźmy united! <3
Trzymajcie się! Dużo zdrowia i spokoju!