Ale czym jest ten Employer Branding? 😉
Employer Branding (EB, ang. budowanie wizerunku marki pracodawcy) –są to wszelkie działania firmy mające na celu budowanie jej wizerunku „pracodawcy z wyboru”. Miano takiego pracodawcy otrzymują firmy, w których obecni i potencjalni pracownicy dostrzegają atrakcyjne środowisko dla rozwoju swojej ścieżki kariery. Działania budowy marki pracodawcy można podzielić na dwa typy, w zależności od grupy, do której są adresowane. I tak wyróżniamy:
Employer Branding Wewnętrzny – skierowany do obecnych pracowników firmy. Skupia się głównie na stworzeniu przyjaznej atmosfery pracy i możliwości rozwoju. Do działań z tego zakresu możemy zaliczyć wprowadzenie pracownika do firmy, sam proces rekrutacji, opiekę zdrowotną, benefity i bonusy, organizację wyjazdów integracyjnych, wydawanie gazetek firmowych oraz inwestycje w kapitał ludzki, np. w postaci szkoleń
Employer Branding Zewnętrzny – skierowany głównie do potencjalnych pracowników. Celem tych działań jest stworzenie wizerunku firmy jako atrakcyjnego pracodawcy. Jest to między innymi uczestnictwo w targach pracy, aktywna promocja firmy na uczelniach wyższych oraz dbanie o efektywne i trafiające do grupy docelowej ogłoszenie rekrutacyjne.
Termin Employer Branding jest stosunkowo młody, ponieważ wprowadzony został dopiero w 2001 roku przez firmę McKinsey. Pomimo prób tłumaczenia tego wyrażenia na język polski (np. budowanie wizerunku pracodawcy), w branży zarządzania zasobami ludzkimi znany jest raczej pod tą anglojęzyczną nazwą.
W materiałach, które tutaj znajdziecie, często będę używała skrótu EB – nie mylcie tego jednak ze znaną marką jasnego piwa produkowaną w browarach w Elblągu i Braniewie 😉
Dlaczego Nasza firma potrzebuje strategii EB?
-Zmianiliśmy strategię firmy – chcemy działać jak lokalna firma dlatego potrzebujemy jeszcze więcej fantastycznych pracowników w profilu Decathlon, którzy będą lokalnie rozwijać swoje sporty!
-Do tej pory Decathlon był prawie nie widoczny jako pracodawca.
-Kandydaci to głównie osoby z polecenia Naszych pracowników,Zmianiają się potrzeby przyszłych pracowników,
-Obecnie w każdym sektorze panuje rynek pracownika,
-Obserwujemy najniższe od lat bezrobocie.
Dlatego podejmując konkretne działania globalne i lokalne w 2021 r.
Aby to osiągnąć moje działania będą opierała na III FILARACH:
Wdrożenie strategii Employer Brandingowej ma zapewnić firmie maxymalną widoczność jako przyszły pracodawca, poprzez wdrażanie różnych rozwiązań i narzędzi dostosowanych do zmieniających się trendów.
Moje działania rozpoczęłąm od wyboru pomysłu kreatywnego a następnie przełożeniem go na wszystkie kanały związane z Platformą EB, a w tym:
-Strona Decathlon Kariera,
-Profil Linkedin Decathlon Polska,
-Profil na pracuj.pl,
-Ambasadorzy Decathlon,
-Social media (FB, Instagram),
-Digital,
-Monitoring mediów,
-Stanowiska na Targi pracy + Współpraca z uczelniami i uniwersytetami – nowy koncept,
-Layouty ogłoszeń rekrutacyjnych etc.,
-Komunikacja w sklepach stacjonarnych.
Dodatkowe działania:
-Portale z opiniami o pracownikach – do wyczyszczenia,
-Wdrożenie polityki social mediów – standaryzacja.
W razie pytań, śmiało!