„Korona Polskich Skałek” – podsumowanie
Czołem wspinacze!
W strategii Decathlon na 2019 rok wspinaczka jest jednym ze sportów, który bardzo chcemy rozwijać. Z tego powodu, w czerwcu zrealizowaliśmy ambitny projekt pt. Korona Polskich Skałek. Jeśli nie pamiętasz na czym polegał, klikaj tutaj [LINK].
Nadszedł czas na podsumowanie wyników naszych działań. Dla ułatwienia, podzielone zostały na 2 obszary.
I. Ekonomia!
Spośród szerszej selekcji produktów do wspinaczki skalnej, pokazywaliśmy 3 herosów:
Produkt środkowy, czyli but Rock+ jest naszą najlepszą sprzedażą z ok. 2,5 % udziału na całym sporcie. W trakcie dwóch miesięcy sprzedaliśmy ponad 500 sztuk, co wyniosło 59% progresji.
Progresja Simonda w miesiącach czerwiec i lipiec to świetne 39,90% progresji (vs 15,76% DPU oraz 11,49% Simond Europe)
Jak widzicie, nasz nowy sport olimpijski radzi sobie coraz lepiej 🙂
II. Marketing, czyli skąd się wzięła ekonomia.
1/ Wraz ze startem akcji zrobiliśmy znaczny szum w internecie. Aby go osiągnąć, postanowiliśmy działać z liderami opinii w środowisku. Kto to jest konkretnie?
– Szkoła Wspinania „Kilimanjaro”, topowa szkoła wspinaczkowa w Polsce
– Polski Związek Alpinizmu (patronat honorowy) oraz „Magazyn GÓRY” i portal „wspinanie.pl” (patronat medialny)
– 4 influencerów wspinaczkowych na IG
Łącznie ukazało się 37 publikacji, które pozwoliły nam dotrzeć do ok. 100 000 użytkowników w grupie docelowej
2/ Na potrzeby akcji postawiliśmy specjalną stronę o adresie decathlon.pl/korona.html. To na niej można było oddawać głosy na ulubionie drogi wspinaczkowe w Polsce oraz – po zakończeniu akcji – pobierać przewodnik. Jak się kształtują liczby?
- prawie 20 000 wejść na stronę
- ok. 1800 głosów oddanych na Koronę
- ponad 2500 pobrań przewodników
Wspinacze, którzy głosowali i pobierali przewodnik, wyrazili zgodę na kontakt z nimi – mamy zatem sporą bazę zaangażowanych użytkowników po naszej akcji 🙂
3/ Razem z „Kilimanjaro” stworzyliśmy film, w którym instruktorzy wspinaczki opowiadają o prawidłowym doborze liny wspinaczkowej – oczywiście, na przykładzie naszych produktów.
Jak widać, takie akcje pozwalają nam tworzyć długoterminowy wizerunek techniczny, który nieuchronnie przekłada się na dobre wyniki 🙂