Najlepszy prezent to Twój czas, czyli podsumowanie kampanii Dzień dziecka
Cześć Polsko,
jednym z działań, które podjęliśmy w maju, aby zwiększyć traffic do sklepów offline i online, była kampania na dzień dziecka.
Nakręciliśmy 5 wideo z pracownikami i ich dziećmi w których mówilismy, że warto dać swojemu dziecku w prezencie wspólnie spędzony czas – oczywiście aktywnie i oczywiście w otoczeniu naszych produktów.
Kampania okazała się niezłą petardą!!!
Zachęcam do poznania szczegółów.
Wideo z naszymi najmłodszymi sportowacami wyświetliło ponad 3 mln rodziców.
Na samym facebooku wygenerowaliśmy zasięg ponad 800 000 użytkowników w grupie docelowej rodziców, co daje nam 58% penetracji tej grupy.
Optymalizowanie budżetu podczas kampanii na instagramie pozwoliło nam także na zrealizowanie 470 k wyświetleń vs. 300 k planowanych (realizacja 150%!!!)
Poza zbudowaniem zasięgu chcieliśmy także przekierować ruch użytkowników na stronę z produktami z kampanii -> czyli zachęcaliśmy ludzi do klikania w wideo.
Założyliśmy sobie 5 000 przekierowań na stronę docelową, zrealizowaliśmy 60% więcej. Najchętniej klikanym wideo była piłka <3
W ogóle nasze reklamy miały dużo wyższy wskaźnik klikalności niż średnia rynku (Decatlon 1,59%; reszta świata 0,8-1,1%)
Mimo totalnie niesprzedażowej optymalizacji tej części kampanii, zarejestrowaliśmy blisko 90 transakcji na łączną kwotę przekraczającą 12 tys. pln.
Brawo!
Równolegle do naszej kampanii wizerunkowej z wideo, prowadziliśmy kampanię sprzedażową,wspierającą traffic do sklepów, w której pokazywaliśmy na banerach nasze top produkty:
Rolki play 3, Bramka pompowana ng 500, Rower rockrider
I tutaj zanotowaliśmy sukces. Nasze reklamy wyświetliło 3,2 mln rodziców, co daje nam realizację na poziomie 115%.
Zasięgowo najpopularniejszym produktem były rolki, jednak w reklamach optymalizowanych pod e-commerce najwięcej transakcji zrealizował rower.
Poza działaniami w social mediach i displayu, nasz katalog z okazji dnia dziecka był wyświetlany w aplikacji Blixx, a do tego wszystkiego w 13 stacjach radiowych można było usłyszeć nasze reklamy: do posłuchania ponownie rolki i tutaj bramka. W obu zapraszaliśmy do odwiedzenia naszych sklepów.
I tutaj chciałam Wam wszystkim bardzo pogratulować oraz podziękować za tak szybką organizację i mobilizację sił w sklepach.
TG wyglądały świetnie, produkty były widoczne, katalogi wyłożone i każdy mógł łatwo znaleźć „te rolki lub rower z reklamy”.
Ta akcja pokazuje, jak wspólnymi siłami możemy osiągać wspaniałe wyniki i… bić rekordy!!!
Jezcze raz wielkie dzięki i działamy dalej.
W razie jakichkolwiek pytań, jestem do Waszej dyspozycji.
Udanego handlu w czerwcu!