Rozwineliśmy żagle, czyli raport kampanii kwietniowej
Ahoj,
krótkie podsumowanie otwarcia sezonu żeglarskiego z marketingowego punktu widzenia:)
W kampanii kwietniowej poza klasycznym otwarciem sezonu i zaproszeniem szerokiej grupy pasjonatów żeglarstwa do sklepów, skupiliśmy się mocno na komunikacji technicznej naszej kolekcji. W związku z tym przygotowaliśmy Landing page do dwóch produktów Hero:
BUTY RACE: https://www.decathlon.pl/rozwin-zagle-buty-race.html
SZTORMIAK 500: https://www.decathlon.pl/rozwin-zagle-kurtka-sailing-500.html
Na wykresie poniżej możecie zobaczyć jak kształotwała się sprzedaż tych produktów na stronie podczas trwania kampanii:
(wygenerowliśmy 55 transakcji na kwotę ponad 12 k pln)
Nasza akcja poza wykorzystaniem SM opierała się także na newsie na stronie głównej magazynu Wiatr http://magazynwiatr.pl/ oraz stroną redakcyjną w magazynie. Poniżej nasze kreacje:
mailing:
banery:
współlpraca z magazynem Wiatr:
Działaniami na facebooku oraz na stronie Wiatru dotarliśmy do prawie 360 tysięcy osób zainteresowanych żeglarstwem.
Jak przełożyło się to na cele eko?
Buty Race – naszym założeniem była sprzedaż 4x większa, niż butów Arin z zeszłego roku, czyli 120. Sprzedaliśmy 172 sztuki, co daje praktycznie 5x więcej! BRAWO!!!
Sztormiaki 500 – naszmy celem było sprzedanie 200 sztormiaków. W 2018 w kwietniu sprzedaliśmy 159 sztuk, w 2019 w kwietniu 122 nowego modelu 500. Jednak warto pamiętać, że w tym czasie na końcach serii był też model z zeszłego roku. Tych z zeszłego roku sprzedaliśmy 108. A zatem gdyby dodać te 2 modele, to łącznie sprzedaliśmy 230 sztuk sztormiaków, co daje wzrost na poziomie +45%.
A na koniec dwie ciekawostki:
- Pierwszym 5/40 w kwietniu w internecie był sztormiak Ocean 900 za 849,99 zł. Także produkty techniczne górą! 🙂
- Dodatkowo w okresie trwania kampanii wskoczyliśmy na drugie miejsce na żeglarstwie pod względem obrotu:
GRATULACJE!
W razie jakichkolwiek pytań, odnośnie kampanii, wyników, promocji, reklamy lub po prostu – zapraszam na @, a tymczasem życzę Wam wiatru w żaglach!