Raport rowerowy, segment XC.
Raport, rodzina XC.
W segmencie rowerowym XC wyznaczyliśmy sobie jeden główny cel: wzrost świadomości o technicznej ofercie naszych produktów wśród użytkowników regularnych. Oczywiście dzięki temu chcieliśmy również zwiększyć sprzedaż. Cały czas podtrzymujemy tegoroczny projekt i koncentrujemy się na tym, by przyciągnąć do sklepów większą liczbę doświadczonych sportowców.
W komunikacji technicznej opieraliśmy się w pierwszym okresie na dwóch produktach hero: Rockrider XC 100 oraz karbonowy XC 900.
Wyniki przeszły nasze najśmielsze oczekiwania, realizujemy ponad 400% progresji na rodzinie XC YTD, a dwa wyżej wymienione rowery odnotowały najlepszą sprzedaż.
Poniżej małe podsumowanie działań wraz z wynikami od 1.01 do 15.04:
Rodzina XC jest aktualnie 5 na całym dziale MTB, z udziałem prawie 9% w obrocie!
Nasze dwie gwiazdy nie zawiodły. Cieszy fakt, że takie rowery kupują świadomi użytkownicy, którzy ścigają się w zawodach. I to już w tym roku kilkadziesiąt rowerów karbonowych będzie jeździło w „peletonie” MTB!
TOP 5 obrotowo rowerów XC:
Bardzo dobrze wygląda również sprzedaż w sklepach. Widać, że Ci którzy zaryzykowali i mają pełną ofertę XC, nie są stratni. Uwagę powinniśmy skupić też na tym co dzieje się na stronie Decathlon.pl, 46% udziału to sprzedaż online:
Nie tylko rowery cieszą się duża popularnością. Świetne wyniki widać również na akcesoriach takich jak rękawiczki, kaski oraz odzież:
Rykoszetem dostało się również rodzinie AM. Mimo bardzo słabego zapasu sprzedaliśmy od początku roku do 15 kwietnia aż 27 rowerów. Jest to naprawdę świetny wynik:
Podsumowując eko:
W stosunku do zeszłego roku, już podwoiliśmy sprzedaż na rodzinie XC.
Wielkie gratulację dla wszystkich!
Poniżej działania marketingowe, które podjęliśmy:
Początek lutego to oczywiście Press Camp, na który pojechaliśmy z dwoma dziennikarzami magazynu Bike Board i portalu Bike World. Relację po wyjeździe znalazły się w obu, co naprawdę wzbudziło ciekawość wśród kolarzy górskich:
Dodatkowo nie mogło nas zabraknąć na innych szanowanych portalach oraz grupach FB, gdzie byliśmy bardzo aktywni, m.in. mtbxcpl.
Działania centralne były również oparte na mailingach, które idealnie się sprawdzają.
Poniżej przykład jakie rowery promowaliśmy w danej kreacji, warto zwrócić uwagę w wyszczególnione wartości procentowe. Jest to procent „kliknięć” na danym produkcie w całym mailu.
Widać spore zainteresowanie rowerem elektrycznym 🙂
Teraz to co najważniejsze, wyniki całego maila. Koszt wykonania takiej kreacji to 400 zł, a nasz zarobek to ponad 80 000 zł! Jest to naprawdę imponujący wynik i odzwierciedla potencjał tej rodziny.
Korzystając z okazji ponownie zachęcam do używania wspaniałego narzędzia jakim jest Interact 🙂
W prasie nie mogło zabraknąć testu roweru XC 100. Uzyskał on bardzo dobry wynik. Dzięki temu wiemy, że wybór, którego dokonaliśmy był trafiony.
Przemyciliśmy tam też rower karbonowy XC 900.
Pojawienie się w sklepach katalogów Rockrider z pełną ofertą na pewno pomaga przedstawić Wam różnicę pomiędzy rowerami:
Jednym z ostatnich działań były targi rowerowe Bike Expo, na których zaprezentowaliśmy całą ofertę XC oraz AM.
Dodatkowo użytkownicy mogli przetestować całą ofertę na płycie Stadionu Narodowego przy okazji Mobilnego Centrum Testowego. W ciągu 17 h wykonaliśmy ponad 800 testów, z czego średnio połowa przypadła na rowery MTB.
Na sam koniec słowo od naszego NSL’a rowerów MTB Wojtka Wiktora:
„55% osób jeżdżących na rowerze deklaruje się, że jest w grupie średnio zaawansowanych kolarzy. Są to osoby jeżdżące regularnie na rowerze, aby odpowiedzieć na tą potrzebę, w tym roku ważnym punktem w naszym projekcie rowerów jest dotarcie do użytkowników poszukujących rowerów technicznych, które nie odbiegają niczym od najlepszych rowerów dostępnych na rynku.
Dlatego jedną z najważniejszych strategi projektu rowerów jest podniesienie średniej ceny sprzedawanego roweru w Decathlon. Chcemy docierać już nie tylko do początkujących użytkowników, poprzez najtańszy rower MTB, ale także oferować rowery zawodnikom i pasjonatom sportu MTB. Idealnym przykładem jest segment XC i AM, który od początku roku osiąga bardzo dobre wyniki ekonomiczne. Równie ważny jest bardzo pozytywny feedback o naszej ofercie od dziennikarzy sportowych oraz osób, które przetestowały nasze rowery. W internecie większość wpisów jest bardzo pozytywna, szczególnie widać to na takich grupach jak: szajbajk, xc-mtb czy kolarska giełda. W tych miejscach co kilka dni nasze rowery są ocenianie, umieszczanych jest wiele pytań z linkami do naszej oferty. Pod każdym jest kilkadziesiąt pozytywnych komentarzy, ale także dyskusję nad tym czy geometria na pewno jest prawidłowa, często także pojawia się negatywne wypowiedzi, ale tutaj naszymi naturalnymi obrońcami są nasi klienci – to jest piękne! Mikołaj opisał to w jaki sposób komunikujemy i docieramy z naszą ofertą do naszych użytkowników, mam nadzieję, że kontener testowy oraz lokalne działania LOSL’ów z rowerami testowymi zaowocują świetnym rokiem 2019 dla technicznych rowerów.
Bardzo dobry wybór gam na sezon wiosna-lato ( dzięki wszystkim, był to długi proces i wymagający dla każdej strony, ale udało się!) oraz przygotowanie sklepów do sprzedaży oferty technicznej(szkolenia, wygląd działów) zaowocował powyższymi wynikami.”
Jak widzicie, dzieję się sporo, a efekty są ogromne. Zachęcam Was do lokalnych działań i kontaktu 🙂
Pozdrawiam,
Mikołaj