Tradycja ALPINIZMU w Decathlon – podsumowanie kampanii Simond
W 1953 roku Edmund Hillary jako pierwszy zdobył najwyższy szczyt świata – Mount Everest. Czy ktoś z Was wiedział, że dokonał tego używając czekana marki Simond?
Niemalże nikt tego nie wiedział. My, Decathończycy? Kilka osób. Tym bardziej nie wiedzieli tego alpiniści w naszym kraju. Dlatego też zdecydowaliśmy się szerzej opowiedzieć historię tej wyjątkowej w skali Decathlon marki.
Dlaczego Simond jest wyjątkowy? To jedyna marka, którą Decathlon wykupił z rynku. Miało to miejsce w 2008 roku. Simond jest więc z nami nieco ponad 10 lat. A istnieje już od… początku XX wieku! Kawał historii do opowiedzenia!
Największym wyzwaniem, z jakim musieliśmy się zmierzyć, jest „marketowość” sprzętu – przecież jak produkty zakupione w markecie mogą dać bezpieczeństwo na 7 tysiącach metrów npm, podczas wyprawy, w której użytkownik ryzykuje wlasnym życiem? Dlatego też zdecydowaliśmy się opowiedzieć o wieloletniej tradycji Simonda w konteście bezpieczeństwa podczas uprawiania alpinizmu.
Kampania ruszyła 15 lutego i trwała do 04 marca. Centralną częścią kampanii była dedykowana temu tematowi strona: https://www.decathlon.pl/simond.html
Na stronie opowiedzieliśmy po krótce o historii Simonda, produktach, bezpieczeństwie oraz przedstawiliśmy alpinistyczne porady.
Głównym celem był zasięg wygenerowany w kampanii (400 tysięcy) oraz liczba użytkowników, którzy wejdą na stronę (5500).
W ciągu trwania kampanii stronę odwiedziło prawie 9 tysięcy użytkowników alpinizmu z całego kraju. Ruch na stronę kierowaliśmy z materiałów, które pojawiły się na fanpejdżu na FB Decathlon Polska. Wygenerowaliśmy zasięg w postaci 700 tysięcy odbiorców na FB i Insta.
Przykłady materiałów:
Na Decablogu pojawiły się również materiały poradnikowe oraz recenzenckie dotyczące alpinizmu. Dziękuję za wspólne działanie pasjonatom alpinizmu ze sklepów Decathlon!
Przykłady publikacji:
Równolegle do kampanii trafikowej, na Facebooku i Instagramie krążyła reklama sprzedażowa w formie kolekcji:
Po raz pierwszy w historii Decathlon Polska udało nam się również wystosować mailing do pasjonatów alpinizmu i wspinaczki posiadających kartę Decathlon! Mailing ukazał się chwilkę przed samą kampanią.
Bardzo dziękuję za pomoc w przeprowadzeniu kampanii Piotrkowi – NSLowi alpinizmu, który był dla mnie niemałym wsparciem merytorycznym.
Jeżeli jesteście zainteresowani większą porcją informacji o kampanii, zachęcam do kontaktu! 🙂 Wierzę, że to początek działań komunikacyjnych, które przyniosą wiele dobrego alpinizmowi i wspinaczce w Decathlon! 🙂
PS. Już niedługo kampanie dotyczące wspinaczki na ściance i skałkowej! Będzie się działo!