Rozkręcamy FERIE na dobre! #zimonieodchodź #hajssiemusizgadzac
Cześć,
Jesteśmy na półmetku Ferii, ale jak widać po wynikach nie zwalniacie tempa i codziennie osiągamy świetnie progresje! Gratulacje!!!
W tym sezonie zimowym, podjęliśmy decyzję, że komunikację marki WEDZE rozpoczniemy już z początkiem grudnia, co było jednocześnie odpowiedzią na ruchy naszej konkurencji, która również mocno wystartowała w tym okresie.
Widzimy, że marka WEDZE z roku na rok zyskuje coraz większą popularność na stokach, dzięki znakomitej relacji ceny do jakości, niemniej jednak czyjemy, że nasi konkurenci jak 4F, Salomon, Rossignol, Uvex „depczą Nam po piętach”. Pozostali konkurenci to duże markety sportowe: Intersport, GoSport (który ma swoją markę własną Wanabee) oraz Lidl, który w okresie ferii mocno promuje kaski i odzież do sportów zimowych. W tym roku, nasi najwięksi kokurenci w sportach zimowych – marka 4 F, wystartowała ze spotem TV oraz kampanią w social media już na początku listopada. Ich twarzą, tym okresie był Kamil Stoch. Reklamę TV najczęściej można było zobaczyć w przerwach podczas skoków narciarskich.
Podczas naszej kamapnii WEDZE mieliśmy dwa cele:
– Trafik do sklepów – dzięki banerom z konkretną lokalizacją i informacją PRZYJDŹ do Decathlon… zachęcaliśmy do odwiedzania sklepów stacjonarnych,
– Obrót – tutaj robotę zrobiły banery z topowymi produktami, które kierowały bezpośrednio do produktu na decathon.pl.
Poniżej znajdziecie krótkie podsumowania dwóch kampanii.
-internetowej kampanii grudniowej, mającej na celu zasygnalizowanie użytkownikom, że Decathlon powinien być miejscem, w którym przygotują się na zimowe wyjazdy na narty,
-onlinowej i offlinowej kampani FERIE.
Kampania grudniowa była prowadzona na kilku kanałach:
OLX:
-Zrealizowana w 110%. Mimo, że celem były odsłony, użytkownicy ponad 1000 razy przeklikali się na stronę decathlon.pl.
Facebook:
-Realizacja 130%.
-Wygenerowany zasięg: 1,7 mln użytkowników z celem trafik do sklepów stacjonarnych i do sklepu internetowego.
-3,4 tysiąca kliknięć do stron docelowych z adresem sklepu.
-30,5 tysiąca kliknięć do sklepu internetowego. Obrót wygenerowany poprzez reklamy na Facebooku: 284 tysiące złotych (brutto).
Kampania display (GDN i Adform)
– 5 milionów odsłon, 6,2 tysiąca kliknięć do stron z adresami sklepów.
Aplikacje mobilne
– 5,2 mln odsłon w aplikacjach. Targetowanie w promieniu 1km od adresów naszych sklepów stacjonarnych.
Refleksja – patrząc na potrzeby naszych użytkowników/klientów, w każdym roku powinniśmy w grudniu komunikować ofertę narciarską. Działanie z wyprzedzeniem mają niemały wpływ na wyniki z początku stycznia.
A co działo się od początku stycznia?!
W kanałach online i offline wystartowaliśmy z ogromną kampanią FERIE , podczas której naszymi grupami docelowymi są:
-Kobiety i mężczyźni w wieku 18-45, na każdym poziomie zaawansowania. W Decathlon mamy sprzęt dla początkujących, którzy stawiają pierwsze kroki na nartach i wybierają „białe szaleństwo” głównie w okresie świąt lub w Ferie jak również odzież i sprzęt dla tych, którzy są zaawansowanymi pasjonatami sportów zimowych, jeżdzą regularnie i na nartach czują się pewnie i bezpiecznie.
-Rodzice z dziećmi, dla nich wyjazd na narty to rodzinne wypady, głównie w polskie góry, gdzie głównym celem obok jazdy jest spędzenie czasu razem.
-Single, 20-35 lat, lubiący szybką jazdę. Wyjeżdzają głównie za granice, po sezonie, kiedy na stokach jest coraz mniej narciarzy. Preferują wyjazdy typu „Snow show” etc.
Cel kampanii:
-Przede wszystkim kampania ma zapewniać trafik do sklepów stacjonarnych, w konkretnych okresach, kiedy sklepy mają Ferie.
-Cel Biznesowy – Wzrost progresji obrotu na poszczególnych rodzinach oraz na całej marce WEDZE.
-Wzmocnienie wizerunku marki WEDZE jako producenta technicznej odzieży i sprzętu narciarskiego.
Kampania została skrojona pod poszczególne regiony, w których w danym momencie rozpoczynały się ferie np.
Zastosowaliśmy targetowanie poprzez geolokalizację, czyli użytkownicy z naszej grupie docelowej np. w Warszawie widzieli posty od połowy stycznia z naszymi produktami dedykowanymi na FERIE oraz z informacją PRZYJDŹ DO DECATHLON W WARSZAWIE, natomiast w KRAKOWIE nasi odbiorcy dostali maila oraz widzieli banery już od początku stycznia, a wszystko dlatego, że ten region jako pierwszy rozpoczynał ferie.
Komunikacja naszej wyselekcjonowanej oferty marki WEDZE odbywała się za pomocą takich kanałów jak:
–Display – 57 tys. kliknięć, Sprzedaż – 313 tys. odsłon, Reklama w aplikacjach mobilnych – 7 tys. Kliknięć.
–Decathlon.pl
–Social Media (FB, IINSTAGRAM) – 19 tys kliknięć w reklamę kierującą do sklepu internetowego oraz do LP z mapkami dojazdu do sklepów.
–Mailing – zasięg 1,5 mln użytkowników.
–DECATBLOG: Jeden z artykułów.
–YOUTUBE – 6306 kliknięć, 2,4 mln odsłon.
-Billboardy
-Plakaty parkingowe.
Wyniki od początku kampanii to prawdziwa PETARDA!!!
Kampanię Grudniową skończyliśmy z wynikiem + 15,02%, natomiast od początku trwania styczniowej relizujemy progresję na poziomie 51,07%.
Więcej szczegółów per sklep znajdziecie tutaj: ania
Kampania trwa do ostatniego dnia Ferii więc przed Nami jeszcze ponad miesiąc mocnego handlu!
Ktoś pewnie pomyśli, tak w tym roku zima jest łaskawa, to prawda ale wiem również, że bez Naszych ekip, które codziennie dbają w SKLEPACH i na MAGAZYNCH o to, aby każdy produkt trafił do naszych użytkowników jak najszybciej z pewnością takiego wyniku by nie było!
DZIĘKUJĘ, GRATULUJĘ I ŻYCZĘ JESZCZE LEPSZYCH WYNIKÓW!!!