Drużyna Kalenji by Decathlon- podsumowanie 2018 roku
Czym jest drużyna Kalenji by Decathlon?
Drużyna Kalenji by Decathlon to 20 (+koordynator) osób wybranych w otwartej rekrutacji do uczestniczenia w projekcie mającym na celu rozszerzenie komunikacji marketingowej sportu Bieganie w Decathlon Polska w 2018 roku.
Cele drużyny na 2018 rok:
- Pozyskiwanie materiałów wideo, foto, artykuł do publikacji w kanałach SM, droga mailową, oraz na Decablogu.
- Pozyskiwanie opinii nt. produktów na decathlon.pl
- Prezentacja profesjonalnej kadry sektora bieganie
- Udział drużyny w 6 imprezach biegowych
- Organizacja 2 obozów biegowych i kreacja treści marketingowych
Członkowie drużyny:
- Piotr Mikołajczyk- Decathlon Białystok
- Alan Dobrowolski- Decathlon Szczawno-Zdrój
- Anna Heneczkowska- Decathlon Franowo
- Anna Gromadzka- Decathlon Kielce
- Mateusz Oracz- Decathlon Franowo
- Krzysztof Rzeńca- Decathlon Zakopianka
- Daria Ogrodowczyk – Decathlon Pasaż Łódzki
- Bartłomiej Mechliński- Decathlon Toruń Copernicus
- Katarzyna Świeczkowska- Decathlon Toruń Copernicus
- Karol Chiliński- Decathlon Białystok
- Adrian Żakowski- Decathlon Franowo
- Mariusz Ochałek- Decathlon Piaseczno
- Jakub Tesluk- Decathlon Sosnowiec
- Patrycja Stanok- Decathlon Magnolia
- Tomasz Ziomek- Decathlon Bielsko-Biała
- Alex Motylska- Decathlon Gniezno
- Adrian Kępka- Decathlon Koszalin
- Rafał Rusznica- Decathlon Opole
- Joanna Woraczek- Decathlon Szczawno-Zdrój
- Dominika Walczak- Decathlon Pasaż Łódzki
- Arek Ostaszewski- Koordynator projektu- Decathlon Kartuska
Drużyna Kalenji by Decathlon na Facebook
Facebook był głównym kanałem komunikacji wykorzystywanym przez drużynę.
Regularnie dostarczaliśmy materiał foto i wideo Markowi Grzegory- koordynatorowi fanpejdża Kalenji by Decathlon Polska, a w przypadku bardzo dużej ilości ciekawego contentu przekazywaliśmy część dla Krzysztofa Gońki w celu komunikacji na fanpejdżu Decathlon Polska.
Przykłady materiałów:
Ania Heneczkowska na fanpejdżu Kalenji by Decathlon Polska
Wideo na fanpejdżu Kalenji by Decathlon – 3,9 tys wyświetleń kierowany do grupy biegaczy
Wideo na fanpejdżu Decathlon Polska– 51 tys wyświetleń
Łącznie wyprodukowaliśmy i opublikowaliśmy 21 filmów wykorzystanych na Facebook, które wyświetliło 338 tys osób!
Były to głównie wideo wizerunkowe przedstawiające ekspercką kadrę pracowników działu bieganie i ich wiarę w produkty marki Kalenji, w których wykonują kolejne treningi i osiągają założone cele.
Dodatkowo na fanpejdżu Kalenji by Decathlon Polska rozpoczęliśmy przedstawianie naszych biegowych specjalistów za pomocą cyklu “Biegam i pracuję w Decathlon”. Przedstawianie naszych biegowych ekspertów, których klienci mogą znaleźć w sklepach stacjonarnych spotyka się jak dotychczas z bardzo pozytywnym odbiorem.
Komunikacja droga mailową
W drugiej części sezonu rozpoczeliśmy intensywniejsza wspólpracę z Adrianem Parchimowiczem- naszym genialnym Decayoutuberem.
Współpraca z Adrianem zaowocowała stworzeniem 6 materiałów wideo o charakterze poradnikowym i wykorzystane zostały w mailingu, na Decablogu, Youtube, Facebook i Instagram. Materiał poradnikowy bardzo przypadł do gustu odbiorcom o czym świadczy wygenerowany obrót przez pierwszy z materiałów wykorzystany w kampanii mailingowej – 34 256,86 zł
Komunikacja na Decablogu
W 2018 roku dostarczyliśmy materiał na 7 artykułów wykorzystanych na Decablogu- kilkoro z nas znalazło w sobie umiejętności pisarskie 🙂
Jakim cieszyły się odbiorem?
Specjalistyczny tekst Krzysztofa Rzeńca nt. treningu do biegów na orientację przyciągnęły ponad 3400 osób.
Natomiast lekki poradnik Ani trafił do ponad 10 tys odbiorców
Łącznie teksty napisane przez członków drużyny Kalenji zostały wyświetlone przez 27 528 osób.
Także na Decabloga wymyśliliśmy cykl, który będzie wartością dla naszych klientów- “Miejsca do biegania” mają przedstawiać zbiór miejsc do biegania w konkretnym mieście jako poradnik dla początkującego biegacza by poznał nowe ciekawe trasy i mógł się dzięki temu biegowo rozwijać, a także przestać nudzić na pętli wokół swojego bloku 🙂 Już niedługo zobaczycie pierwsze artykuły z cyklu.
Opinie na decathlon.pl
Każdy z członków drużyny otrzymał pakiet startowy, mający służyć reprezentowaniu drużyny przez wszystkich w jednolitym outficie- wersja damska i męska, a także temu by każdy z nas znał produkty nie tylko od strony teoretycznej, ale też praktycznej, a dzięki temu byliśmy zdolni ocenić wiarygodnie topowe produkty Kalenji na decathlon.pl, co zwiększyło liczbę opinii dostępnych dla użytkowników. Większa liczba opinii na karcie produktu przekłada się na silniejszą motywację do podejmowania decyzji zakupowych przez klientów, a co za tym idzie- wyższą konwersję.
Przykłady opinii na decathlon.pl
Jeśli produkt był słaby to nie oszukiwaliśmy klienta, że wszystko gra. Jesteśmy autentyczni.
Łącznie dodaliśmy 83 oceny na decathlon.pl, na produktach wysoce technicznych.
Starty drużyny
Drużyna, kilkukrotnie wspomagana zewnętrznymi ambasadorami marki wystartowała w 8 imprezach biegowych
Oto nasze osiągnięcia sportowe:
10k Parking Relay – zwycięstwo w klasyfikacji generalnej i sztafet mieszanych- pokonaliśmy zespoły kilku znanych polskich biegaczy ulicznych jak Emil Dobrowolski czy Piotr Mielewczyk.
Materiały w prasie, mówiące o naszym zwycięstwie —> Zwycięstwo Kalenji by Decathlon
Ultra Śledź Puszczy Knyszyńskiej– coraz szerzej znana, lecz nadal kameralna impreza na Podlasiu. Niezniszczalna piątka z drużyny Kalenji by Decathlon wystartowała na dystansach 55 i 84 kilometry. Daria Ogrodowczyk i Arek Ostaszewski wygrali na dystansie krótszym, a Alan Dobrowolski ukończył na 6 pozycji dystans ponad 80 kilometrów. Kalenji zostawiło swój ślad w Supraślu 🙂
Onico Półmaraton Gdynia i rywalizacja sztafetowa to nasza dominacja- wygraliśmy rywalizację sztafet w kategorii męskiej, damskiej i zajęliśmy 2 oraz 5 miejsce kategorii zespołów mieszanych.
PKO Białystok Półmaraton– to także dzięki staraniom drużyny oficjalne Mistrzostwa Decathlon w Półmaratonie, gdzie wystartowało 29 zawodników w barwach Kalenji by Decathlon! Jak przystało na nasze Mistrzostwa wygraliśmy także klasyfikację drużynową, kontynuując zwycięską ścieżkę drużyny.
W lipcu 8 osobowa ekipa reprezentująca drużynę wybrała się na Dolnośląski Festiwal Biegów Górskich– część by przeżyć chrzest bojowy na górskich trasach, a część by powiększyć swoje górskie doświadczenie. Także tutaj zaznaczyliśmy mocno swoją obecność. Ania Gromadzka wywalczyła 2 miejsce w kategorii K30 na dystansie 10 kilometrów, Ania Heneczkowska 3 miejsce w K20 na dystansie 45 km, a Alan Dobrowolski również na dystansie 45 kilometrów 3 miejsce w M20.
Nie mogło nas także zabraknąć na Maratonie Warszawskim. Również tutaj potwierdziliśmy swoją siłę zajmując dwa pierwsze miejsca w rywalizacji Sztafet Maratońskich.
Bieg Niepodległości to już tradycyjnie bieg gromadzący największą grupę pracowników Decathlon, nie tylko drużyny wybranej w ramach projektu. Wśród ponad 200 naszych pracowników byli także członkowie projektu, w tym Adrian Żakowski, który ustanowił swoją nową, świetną życiówkę. Od tego czasu wynosi ona 32:33 🙂
Decathlon Run 5 w Łodzi– kolejne Mistrzostwa Decathlon, tym razem na dystansie 10 kilometrów. Świetna impreza w Łodzi zgromadziła ok 500 uczestników w tym ponad 20 pracowników Decathlon. Tutaj także członkowie drużyny Kalenji by Decathlon pokazali swoją moc- Adrian wygrał klasyfikację Open 🙂
Obozy biegowe
Bardzo ważnym elementem całego projektu były obozy biegowe.To właśnie podczas obozów tworzyliśmy materiały wideo, foto, rozwijaliśmy swoją wiedzę techniczną nt. produktów dzieląc się nią między sobą, a także budowaliśmy formę na sezon 2018 by pokazać drużynę na jak najwyższym poziomie.
W grudniu 2017 roku zorganizowaliśmy pierwszy taki obóz w Decathlon Polska. 8 dni spędzonych w Szklarskiej Porębie zaowocowało 10 materiałami wideo o których wspomniałem wyżej. Ten projekt był wstępem do tego co tworzyliśmy przez resztę roku, systematycznie poprawiając naszą pracę w organizacji i jakości powstawania materiałów komunikacyjnych.
W 2018 roku zorganizowaliśmy kolejne dwa obozy na których tworzyliśmy wideo wizerunkowe w marcu, a następnie produktowe we wrześniu już współpracując w zakresie wideo z Adrianem Parchimowiczem, z którym praca układała się świetnie i przyniosła owoce w postaci 7 materiałów generujących sprzedaż poprzez mailing, Facebook, Instagram i Decabloga.
W trakcie roku także się uczyliśmy by nasza praca była jak najbardziej efektywna. Wykorzystaliśmy osoby doświadczone w swoich specjalizacjach by stworzyć dla siebie narzędzia do efektywniejszej pracy.
- Otrzymaliśmy od Krzysztofa Gońki zestaw zaleceń/wskazówek jak pisać artykułu w Internecie by artykuł był dopasowany do wymogów użytkownika internetu, a także zaspokajał potrzeby SEO
- Mateusz Oracz stworzył zestaw wskazówek mówiących o tym czego potrzebuje użytkownik czytający opinie naszych produktów na decathlon.pl
- Przygotowaliśmy z Adrianem Parchimowiczem szablon materiału video na podstawie którego tworzymy teksty do naszych filmów
W związku z tym, że projekt funkcjonował dobrze cały rok, rozwijając się w dobrym kierunku z każdym kolejnym miesiącem, będzie kontynuowany w roku 2019 w zmienionej formule. Nauczeni dobrymi i złymi rozwiązaniami wykorzystywanymi w roku poprzednim, w 2019 roku działania drużyny Kalenji by Decathlon przyniosą jeszcze lepsze efekty, a zobaczycie je już niedługo! 🙂
Klasa! Jestem dumny!
Super prezentacja
Najlepsza drużyna! Świetne podsumowanie Arek! 🙂
Jest to świetne co robicie dla promocji całej marki Decathlon. Gratulacje i powodzenia!
Brawo Arkadio! Rok ciężkiej pracy Twojej i drużyny = rok zakończony sukcesem. Oby tak dalej! 🙂
Prawdziwe gazele!
Ten rok bedzie jeszcze lepszy!
Gratulacje !!! Świetna robota.