Współpraca z influencerami? Sprawdź, kim jest #Decatester!
Subiektywne zdanie ludzi na temat otaczających nas procesów / świata / wszystkiego wokół nas ogromnie nabrało na znaczeniu! Liderzy opinii mają niesamowitą siłę przebicia, a ich opinia bywa kluczową w wielu sytuacjach. Między innymi w trakcie podejmowania decyzji zakupowych.
Jak wygląda wpływ influencerów na kształtowanie się decyzji zakupowych konsumentów? KILKA WAŻNYCH INFORMACJI:
Jak wynika z powyższego, warto współpracować z liderami opinii / influencerami 🙂
Jak to wygląda w Decathlon?
Jako Decathon Polska współpracujemy z influencerami/blogerami/pracownikami/ często też klientami naszych sklepów, którzy w zamian za przekazany sprzęt sportowy tworzą kontent na potrzeby swoich kanałów komunikacji oraz kanałów własnych Decathlon. Czego dotyczy kontent? To testy sprzętu w formie recenzji produktowej z wyszczególnieniem dobrych i złych stron produktów.
Jaki mieliśmy problem?
Do tej pory działania nie były uspójnione. Każdy sport robił to „po swojemu”, na własną rękę, oczekując od współpracujących ambasadorów różnych świadczeń, oferując przy tym inne warunki współpracy. Nie było też sposobu nazewnictwa dla takich sportowców.
Nasza odpowiedź:
Stworzyliśmy koncepcję integrującą ambasadorów, ekspertów wewnętrznych (pracownicy) i zewnętrznych. Zgodnie z naszą filozofią, ekspertem (ambasadorem) powinna zostać osoba wyróżniająca się nieprzeciętną pasją do sportu, regularny sportowiec, znający się na sprzęcie sportowym, co daje mu możliwość eksperckiej wypowiedzi w temacie. Oczywiście z wyróżnieniem dobrych i złych stron produktów. Platformą, na której królują #Decatesterzy w Decathlon jest Instagram @decathlonpolska.
Jesteśmy już po dwóch rekrutacjach #Decatesterów. Wybraliśmy 5 testerów biegowych oraz 3 fitnessowych!
BIEGOWI:
FITNESSOWI:
Mamy również kilku dodatkowych, między innymi Roberta Korzeniowskiego, czy „W szczytowej formie” Tomka Habdasa:
Plany na kolejne sporty już się szykują! 🙂
Czego oczekujemy od #Decatestera?
1.Rzetelnej opinii o produktach marek własnych Decathlon, które mogą pojawić się:
– na karcie produktu na stronie decathlon.pl,
– na Decablogu w formie recenzji,
– w materiałach wideo stworzonych przy współpracy z Decathlon,
– na kanałach własnych Decathlon (SM,)
– na kanałach #Decatestera (SM/blog) i kanałach zewnętrznych (prasa, serwisy specjalistyczne, etc.).
2.Używania odpowiednich hashtagów na swoich kanałach komunikacji.
3.Użytkowania otrzymanych produktów na zawodach i treningach.
Mimo, że obecnie influencer marketing nie jest jeszcze w pełni mierzalny (choć mamy na to sposoby), coraz większa liczba marek decyduje się na taki sposób marketingu. Co więcej, niektóre marki inwestują cały swój budżet w takie działanie, budując swój wizerunek poprzez influencerów (szczególnie marki modowe, marki beauty, etc.). Szczególnie popularne jest launchowanie nowych produktów poprzez współprace blogerskie / influencerskie.
Ps.
O tym, że warto inwestować w influencer marketing na przykładzie #Decatesterów dowiedzieliśmy się bardzo szybko 🙂
W miniony weekend nasz #Decatester biegowy @szymi_runner zdobył… mistrzostwo Polski w biegu ulicznym na 5km, zostawiając w pokonanym polu m.in. Henryka Szosta. To była dobra inwestycja 🙂