Social media Decathlon w pigułce – część 1
W ramach edukacji z marketingu internetowego i komunikacji w social media, zdecydowaliśmy się na przygotowanie dla Was garści inspiracji oraz wiedzy merytorycznej, byście byli świadomi, w jakim kierunku podąża komunikacja w Internecie. W pierwszej części przybliżymy Wam istotę digital marketingu oraz specyfikę mediów społecznościowych.
INTERNET jest dla użytkowników przede wszystkim źródłem rozrywki oraz źródłem wiedzy. To dlatego ogromnym powodzeniem cieszą się wszelkiego rodzaju wyszukiwarki (Google / Youtube / inne) – użytkownicy pragną otrzymania zadowalającej ich potrzeby treści na „tu i teraz”.
A że jest ich cała masa, świadczą poniższe dane liczbowe.
Jak widzicie, wygoda wiedzie prym nawet w Internecie. Bo kto będzie ze sobą nosić komputer stacjonarny w kieszeni?! Mobile wyznacza trendy, a z każdym kolejnym rokiem, użytkowników tego typu urządzeń będzie przybywać. Miejcie to na uwadze 🙂
Rola Internetu rośnie w każdej dziedzinie życia. W tym też oczywiście w markeitngu. Co ciekawe, Polacy są jednym z europejskich narodów, który spędza również dużo czasu przed TV. Jesteśmy żądni bodźców i treści, która wypełni nasz czas.
Oczywiście, sama obecność użytkowników w Internecie nie zagwarantuje nam sukcesu. Jesteśmy zobligowani do przedstawienia im treści, które spełnią ich oczekiwania oraz zaspokoją potrzeby. A potrzeby dzisiejszych internautów i sportowców są bardzo zróżnicowane.
Digital marketing rozwija się w zabójczym wręcz tempie. Momentami ciężko jest nadążyć za nowymi trendami, nie ma też miesiąca by nie pojawił się nowy kanał komunikacji. Pamiętajmy, by dobierać je bardzo selektywnie, dostosowując je do naszych potrzeb komunikacyjnych.
Należy pamiętać, że każdy kanał komunikacji ma swoją specyfikę. Instagram? To kanał mocno oddziałujący na zmysły (wzrok – niesamowite znaczenie ma w nim estetyka, prostota, kreatywność, ale też niestety powierzchowność). Youtube? Zdecydowanie dla fanów filmów wideo (w dłuższym wydaniu, szukajacych rozrywki i przystępnie podanych porad). Tik Tok? No właśnie… Zabawy co nie miara 🙂
Dzięki rozbudowanym aspektom technicznym natomiast możemy skutecznie dopasowywać komunikat do określonej grupy odbiorców. Targetowanie treści sprawia, że nasza informacja nie przepada w eterze, tylko trafia do osób potencjalnie zainteresowanych tą treścią.
Jak to zatem wygląda w Decathlon Polska?
Skoro po krótce dowiedzieliśmy się podstaw o digital marketingu, warto przyjrzeć się nieco bliżej mediom społecznościowym 🙂
No właśnie. Wydawałoby się, że 60 sekund to bardzo mało. Nic bardziej mylnego – w Internecie w tym czasie dzieją się cuda. I co ciekawe, poniższy diagram prezentuje dane z roku… 2014.
Jak wygląda liczebność użytkowników w najważniejszych mediach społecznościowych w Polsce?
Mam nadzieję, że ta porcja informacji była dla Ciebie interesująca oraz pokazała Ci, jak ważna w dzisiejszych czasach jest komunikacja w Internecie.
W następnej części przybliżymy sobie to, jak wyglądają obecnie media społecznościowe w Decathlon.
Do usłyszenia! 🙂