Jak radzi sobie DECABLOG? Zobaczcie!
Cześć wszystkim,
Jak pewnie większość z Was wie, prowadzimy działania kontentowe na naszym Decablogu. Blog przeszedł niemałą metamorfozę wizualną i funkcjonalną – wszystko po to, by kontent był lepiej zaprezentowany i skuteczniej przyswajany przez użytkowników.
Chciałbym podzielić się z Wami rezultatami i naszymi małymi sukcesami związanymi z tymi działaniami 🙂
Czym jest Decablog?
To nasza strona internetowa mająca formę bloga, za pośrednictwem której staramy się przekazywać naszym użytkownikom wartościowe informacje dotyczące tego, jak zacząć swoją przygodę ze sportem, jakiego sprzętu do tego użyć, jak zachować bezpieczeństwo, relacjonujemy wydarzenia sportowe etc. Podsumowując: przekazujemy sportowe porady.
Co jest sensem istnienia bloga? Przede wszystkim chęć zaszczepienia w użytkownikach sportowej pasji. Pokazujemy naszych pracowników jako pasjonatów konkretnych sportów, z konkretnym doświadczeniem i przeżyciami, starając się przekazać naszym klientom jak najwięcej wiedzy z danej dziedziny.
Materiały są tworzone przez naszych Decablogerów – pracowników naszej firmy (całą ekipę możecie poznać tutaj: https://blog.decathlon.pl/nasza-ekipa/) (Kilka przykładów materiałów):
– https://blog.decathlon.pl/porady/jazda-rowerem-z-sakwami-pomysl-na-wakacje/
– https://blog.decathlon.pl/porady/top-7-sposobow-na-regeneracje-kolarza
– https://blog.decathlon.pl/sprzet/buty-do-biegania-kalenji-run-active
– https://blog.decathlon.pl/jakzaczac/dieta-pudelkowa-czyli-jak-jesc-zyjac-w-biegiu
klientów:
– https://blog.decathlon.pl/wydarzenia/rowerem-przez-europe-na-podboj-chorwacji
– https://blog.decathlon.pl/porady/-nurkowanie-z-maska-w-chorwacji
– https://blog.decathlon.pl/porady/buty-kalenji-kiprun-trail-na-gorskie-wedrowki
blogerów zewnętrznych:
– https://blog.decathlon.pl/porady/tekst-blogera-kazbek-moj-wymarzony-pieciotysiecznik-z-mountain-freaks/
– https://blog.decathlon.pl/porady/wyzej-w-austrii-sie-nie-da-jedziemy-na-grossglockner/
– https://blog.decathlon.pl/porady/festiwal-pod-namiotem-sprawdz-test-quechua-2-seconds-3-fresh-&-lack
oraz przygotowywane na podstawie materiałów centralnych pozyskanych z Francji:
– https://blog.decathlon.pl/jak-zaczac/w-jakim-wieku-dziecko-moze-zaczac-uprawiac-sport/
– https://blog.decathlon.pl/jak-zaczac/trening-fitness-jak-cwiczyc-codziennie-nawet-tego-nie-zauwazajac/
– https://blog.decathlon.pl/jak-zaczac/sport-dla-dwojga-bez-klopotu
Stawiamy również na kontent wideo:
– https://blog.decathlon.pl/porady/na-co-zwrocic-uwage-przy-doborze-kurtki-turystycznej/
– https://blog.decathlon.pl/porady/jak-wymienic-detke-w-rowerze/
– https://blog.decathlon.pl/jak-zaczac/jak-zaczac-plywac-stylem-klasycznym/
Są one podzielone na kilka kategorii, o których wspominałem wyżej oraz także ze względu na poziom zaawansowania użytkownika (początkujący/regularny/zaawansowany).
Dotyczą wszystkich sportów, które możemy znaleźć w naszej ofercie, a także tematów okołosportowych, takich jak dietetyka, fizjoterapia, masaże, podróże etc. Użytkownik otrzymuje zatem najważniejsze porady w jednym miejscu. Materiały pojawiają się na stronie mniej więcej raz dziennie (licząc tydzień bez weekendów). W dłuższej perspektywie czasu dążymy do tego, by blog przekształcił się w serwis informacyjny, na którym o dowolnej porze dnia i nocy użytkownik będzie w stanie odnaleźć wartościowe dla siebie materiały.
Jak wyglądają statystyki?
Blog w obecnym wydaniu jest aktywny od początku kwietnia. W następujących po sobie miesiącach liczba użytkowników regularnie rośnie:
Kwiecień: 9 587 użytkowników
Maj: 49 186 użytkowników
Czerwiec: 52 358 użytkowników
Lipiec: 66 537 użytkowników
Sierpień: 69 048 użytkowników
Wrzesień: 73 630 użytkowników
Rosną również obroty generowane przez bloga:
Maj: 545 938 tyś zł
Czerwiec: 442 504 tyś zł
Lipiec: 468 444 tyś zł
Sierpień: 525 578 tyś zł
Wrzesień: 604 394 tyś zł
W ostatnich 3 miesiącach blog wygenerował ponad 4% obrotu naszego e-commerce (prawie 2,5 mln zł):
Blog jest promowany za pomocą kilku kanałów komunikacji:
FB, Instagram:
Działania w displayu:
Naszą stronę e-commerce:
Kampanie AdWords
Mailingi do osób z KSK
Korzystając z okazji – poszukujemy Decathlończyków, którzy byliby w stanie na łamach bloga opowiadać o swojej pasji, przekazywać sportowe porady sprzętowe i treningowe, a także chwalić się swoimi sukcesami!
Jeśli natomiast uważacie, że moglibyście stanowić wartość dodaną w inny sposób (redakcja tekstów, obsługa panelu bloga, przygotowywanie materiałów do publikacji, nagrywanie wideo produktowych i „how-to”) również możecie wzmocnić naszą ekipę!
Najbliższe zebranie Decablogerów odbędzie się w dniach 7.11-8.11 (środa/czwartek).
Jeśli jesteś zainteresowany uczestnicwtem w projekcie, skontaktuj się z:
krzysztof.gonka@decathlon.com
karolina.konaszewska@decathlon.com
aleksandra.kokoszka@decathlon.com
Będziemy w kontakcie! 🙂