Podsumowanie działania lokalnych Facebooków – I kwartał
Jesteście ciekawi, jak wyglądają zasięgi i zaangażowanie użytkowników na lokalnych fanpejdżach na Facebooku? Przybywam do Was z pierwszym raportem dotyczącym działania fanpejdżów. Raport obejmuje okres od początku stycznia do końca kwietnia.
Zapewne zastanawiacie się, po co lokalnie używać fanpejdża na Facebooku. Do czego ma służyć? Czy ma być narzędziem służącym do budowania relacji? A może to najlepszy kanał dla zasięgowego dotarcia do odbiorców? A może sprzedaż? Mozliwości jest wiele.
Aby odpowiedzieć na te pytania i wiele innych, postanowiliśmy przygotować dla Was kolumnę na Intranecie, zatytułowaną „Social media Decathlon w pigułce”. Będzie to garść wiedzy merytorycznej, ukazującej się 2x w miesiącu, co 2 tygodnie. Z wpisów dowiecie się jakie są skuteczne sposoby angażowania użytkowników, jak działać z reklamą na FB, jakie kreacje przygotowywać oraz do czego tak naprawdę social media w Decathlon powinny służyć.
O tym już niedługo 🙂
Dzisiaj natomiast chciałbym skupić się na podkreśleniu tego, jak wygląda stan lokalnych Facebooków z uwagi na statystyki.
Liczba wyświetleń postów wszystkich fanpejdżów lokalnych (wyświetlenie to nic innego jak zasięg x liczba kontaktów jednej osoby z postem/reklamą) od stycznia do kwietnia: 8 937 838. Dodając do tego 90 milionów na fanpejdżu głównym, daje to prawie 100 mln wyświetleń naszych komunikatów na FB!
Dodatkowe informacje (lokalne FB):
Gdy pytacie, jaki wskaźnik warto realizować, zawsze odpowiadam, by na początku – a wiec do momentu uzyskania regularności w tworzeniu treści, animować się na liczbę postów per tydzień. Jeśli chodzi o regularność postowania i liczbę postów wysyłanych do użytkowników:
Rekomendacja: W ciągu kwartału sklep uznawany za regularnie komunikujący się z lokalną społecznością, powinien mieć na swoim koncie ok. 68 postów (4 x w tygodniu).
Jak popularne są nasze lokalne posty (średnia liczba interakcji na post)?
I podział ze względu na rodzaj interakcji:
W jakich godzinach najczęściej pojawiają się materiały?
Im kolor jest ciemniejszy, tym więcej materiałów ukazuje się w danych godzinach.
W załączniku wiadomości mailowej przesłałem Wam statystyki per każdy sklep. Są one bardzo ważne, gdyż określają:
– Wasze dotarcie w trakcie kwartału,
– liczbę wpisów,
– UDOSTĘPNIENIA materiałów.
Dlaczego udostępnienia są wyróżnione? Jeśli szukacie jakościowego wskaźnika dla swoich lokalnych działań, liczba udostępnień materiałów jest najlepszym wyborem.
Pomyślcie ze swojej perspektywy – na ile post na Facebooku musi być ważny / interesujący i jak mocno użytkownik musi się z daną treścią utożsamić, by udostępnić ją na swoim profilu..
I na koniec płatne reklamy:
O tyle więcej zasięgu wygenerowały powyższe fanpejdże dzięki płatnej reklamie realizowanej przy współpracy z naszym domem mediowym. W załączniku do wiadomości mailowej dołączyłem raport dla wszystkich płatnych promocji lokalnych w maju.
Jest w nim informacja o tym, co w zamian za inwestycję $$ udało się uzyskać, m.in: wyświetlenia, zasięg, liczba reakcji/post, etc. Dzięki tym działaniom udało się wygenerować ponad 463 tysiące zasięgu dodatkowego! Z opcji tej skorzystało 11 sklepów. Jeżeli szukacie inspiracji i informacji, jak działa reklama lokalnie, śmiało kontaktujcie się z Piotrem z Opola, Martą z Franowa oraz Anitą z Wilanowa.
!WAŻNE! – Płatna reklama sama w sobie nie jest gwarancją sukcesu komunikacyjnego! Pamiętajcie, że wykupując reklamę na Facebooku, wykupujecie powierzchnię na tej platformie. O tym, czy reklama będzie cieszyć się powodzeniem decyduje kilka czynników:
– jakość kreacji,
– dobrze dobrane targetowanie reklamy (wybór grupy docelowej),
– dobrze wybrany cel reklamowy,
– optymalizacja reklamy,
– wiele innych.
Za elementy reklamowe odpowiada dom mediowy. Nie bez powodu więc tworzenie płatnych reklam jest możliwe za jego pośrednictwem.
Aby zdecydowanie podnieść jakość materiałów, które pojawiają się na lokalnych fanpejdżach, proponujemy Wam korzystanie z narzędzia do przygotwywania grafik. Więcej o narzędzu w odcinku „Niusów z ołpen spejsa” <<KLIK>> i w osobnym wpisie na Intranecie.
Przykłady grafik wygenerowanych za pomocą narzędzia:
Czy Facebook sprzedaje? Czy ma szansę wpłynąć na Wasze lokalne obroty? Oczywiście! I o tym już niedługo w materiałach z serii „Social media Decathlon w pigułce”!