OPCO „plener” – podsumowanie
O plenerze słów kilka
W miesiące wakacyjne przeprowadziliśmy kampanię OPCO pt. “Powrót w plener”, która łączyła w sobie dwa główne sporty turystyczne: chodzenie po górach oraz kemping. Herosami były w niej spodnie Trek 500 2w1 [link] oraz namiot Arpenaz 4.2 Fresh & Black [link].
Czas trwania kampanii to 5 czerwca – 20 sierpnia. Ze względu na ekspozycję 2 produktów hero oraz dynamikę dostępności w naszej ofercie, kampania miała 4 etapy:
1/ Komunikacja zaimplantowana w sklepach (5 czerwca – 14 czerwca)
2/ Spot TV – spodnie (15 czerwca – 19 lipca) – wymiennie
3/ Spot TV – namiot (25 czerwca – 26 lipca) – wymiennie
4/ Komunikacja digital i in-store (27 lipca – 20 sierpnia).
I. Wyniki sprzedażowe
A. Produkty hero
1/ Spodnie – w okresie reklamy w TV sprzedaliśmy:
- 9140 sztuk spodni hero (męski i damskie we wszystkich kolorach)
- przyniosło nam to 1,5 mln zł obrotu, czyli o 65% więcej niż w zeszłym roku
- przy bardzo wysokiej marży na poziomie 38,05%
2/ Namiot – w okresie reklamy w TV sprzedaliśmy:
- 6565 sztuk namiotów hero (4 modele: Arpenaz 4.1 oraz 4.2 w wersjach F&B i bez)
- przyniosło nam to 4,7 mln zł obrotu, czyli o 33% więcej niż w zeszłym roku
- marża na tych namiotach wyniosła 15,64%
B. Sporty (w trakcie reklamy w TV)
1/ Trekking: 28,3 mln zł, czyli -1,89% progresji
2/ Nature hiking: 69,9 mln zł, czyli 11,12 % progresji
3/ Mountain hiking: 52,9 mln zł, czyli 5,33% progresji
Sumarycznie w trakcie całym okresie kampanii OPCO plener wygenerowaliśmy 179,7 mln zł, co przełożyło się na 6,26% progresji.
II. OPCO w internecie
A. Wyniki mediowe
- suma odsłon naszych reklam wyniosła 44,5 mln (vs planowane 15,5 mln); oznacza to, że średnio każdy Polak zobaczył materiał z kampanii co najmniej raz
- suma kliknięć wyniosła >330 tysięcy (vs planowane 126k), co przełożyło się na CTR na poziomie 0,91%, które wygenerowały 115 tysięcy sesji na decathlon.pl
- suma zakupów z kliknięć w nasze reklamy to 283 tysiące zł, zaś suma konwersji wspomaganych – 4,5 mln zł
B. Wsparcie kampanii “hotel w plenerze” na Instagramie:
- 13 influencerów wzięło udział w akcji
- dotarliśmy do 386 tysięcy użytkowników IG
- wywołaliśmy >27 tysięcy reakcji
Warto sprawdzić #hotelwplenerze na IG dla obejrzenia wszystkich materiałów 🙂
Link – https://www.instagram.com/explore/tags/hotelwplenerze/
C. Decablog
W ramach wsparcia kontentowego dla kampanii sprzedażowej, przygotowanych zostało kilkanaście tekstów kempingowych. Do bogatej już uprzednio bazy “how to?” dodane zostały specjalnie przygotowane teksty:
https://blog.decathlon.pl/sport/kemping/gdzie-warto-pojechac-kamperem-w-polsce/
https://blog.decathlon.pl/sport/kemping/najlepsze-kempingi-dla-dzieci-w-polsce/
https://blog.decathlon.pl/sport/kemping/10-rzeczy-ktore-warto-zabrac-pod-namiot-z-dzieckiem/
https://blog.decathlon.pl/sport/kemping/10-prostych-i-szybkich-dan-pod-namiot/
https://blog.decathlon.pl/sport/kemping/gdzie-warto-wyjechac-pod-namiot-najlepsze-pola-namiotowe-w-polsce/
https://blog.decathlon.pl/sport/kemping/najlepsze-miejscowki-pod-namiot-nad-jeziorem/
https://blog.decathlon.pl/sport/kemping/spanie-na-dziko-poradnik/
https://blog.decathlon.pl/sport/kemping/sprawdz-najlepsze-pola-namiotowe-nad-morzem/
https://blog.decathlon.pl/sport/kemping/wakacje-na-kempingu/
Teksty zostały wyświetlone >53 tysięcy razy, co stanowi ok. 17% wszystkich wyświetleń na Decablogu w tym okresie.
D. Działania dodatkowe na wp.pl
W sierpniu przeprowadzone zostały dodatkowe działania na stronie Wirtualnej Polski:
Hotel w plenerze: https://interaktywny.wp.pl/mobilny-hotel-w-plenerze-poczujesz-sie-jak-w-domu
Namiot Air Seconds: https://turystyka.wp.pl/wyspisz-sie-lepiej-niz-w-domu-na-co-warto-zwrocic-uwage-podczas-zakupu-namiotu-6541567305800672a
Co zabrać ze sobą pod namiot? https://turystyka.wp.pl/komfortowy-urlop-na-kempingu-podpowiadamy-co-warto-zabrac-na-wakacje-pod-namiotem-6541584061619136a
Jak dobrać plecak? https://turystyka.wp.pl/z-plecakiem-przez-swiat-wybieramy-idealny-model-na-gorskie-wedrowki-6541522668088288a
Suma wspomaganych konwersji z tych artykułów wyniosła 37 tys. zł.
III. OPCO w sklepie
A. Komunikacja BTL
1/ Mandatories – wszystkie sklepy otrzymały następujący pakiet:
- 2 x materiały na podświetlany stand z produktami hero
- specjalna “podwieszka” do namiotu hero
- 3 x TG dla spodni, lodówki i śpiworu
2/ Dodatkowej komunikacji na TG (budka Fresh, budka niebieska, plecak NH100, plecak MH500, kurtka MH500, buty Trek 100) – łącznie zamówiono 205 sztuk.
3/ Digital in-store: 30 sklepów wgrało plansze LCD na swoje serwery.
B. Interact
Mega robota została wykonana w tym czasie przez LOSLów. Co się na nią składa?
- wysyłka łącznie 284 maili z produktami i poradami plenerowymi
- maile zostały zobaczone przez >43000 osób
- suma konwersji wspomaganych w tym okresie wyniosła 1.2 mln zł
Bombowo!
C. Bilbordy
Podrzucam Wam na koniec zbiór przydatnych linków:
- cała komunikacja OPCO oraz reklamy [LINK]
- Decablogowy kemping [LINK]
- kampania na IG [LINK]
- aktywacja na WP [LINK]
W razie pytań, walcie śmiało 🙂